عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری و آدرس majallehkhabari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 94
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 7568
:: بازدید سال : 38557
:: بازدید کلی : 102056

RSS

Powered By
loxblog.Com

دیزل ژنراتور ولوو و بالدوین
یک شنبه 15 مرداد 1402 ساعت 12:58 | بازدید : 18567 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

 


دیزل ژنراتور یک ژنراتور ذخیره سازی است که از موتور دیزلی برای تولید برق استفاده می کند. آنها اغلب در مواقعی استفاده می شوند که به یک منبع مطمئن برق نیاز است، مانند هنگام قطع برق یا در مناطق دور افتاده که دسترسی به شبکه برق محدود است.

موتور دیزل چیست؟

دیزل ژنراتورها با تبدیل انرژی شیمیایی ذخیره شده در دیزل به انرژی مکانیکی کار می کنند که سپس برای تامین انرژی ژنراتور استفاده می شود. یک ژنراتور انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند که می تواند برای تامین انرژی وسایل الکتریکی، ماشین ها یا سایر وسایل الکترونیکی استفاده شود.

دیزل ژنراتورها به دلیل دوام و قابلیت اطمینان خود شناخته می شوند و اغلب در محیط های تجاری و صنعتی استفاده می شوند که در آن منبع قابل اعتمادی از نیروی پشتیبان مورد نیاز است. همچنین در مناطق دورافتاده مانند سایت های ساخت و ساز، معادن و تاسیسات نفتی که دسترسی به شبکه برق محدود است و به یک منبع برق قابل اعتماد نیاز است، استفاده می شود.

دیزل ژنراتورها با موتورهای دیزلی کار می کنند که کارایی بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. این بدان معناست که می تواند از همان مقدار سوخت، قدرت بیشتری تولید کند. موتورهای دیزلی نیز از دوام بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی برخوردار هستند و می توانند بدون نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتر دوام بیاورند.

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

دیزل ژنراتورها با تبدیل انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی کار می کنند که سپس برای تولید برق استفاده می شود. اجزای اصلی دیزل ژنراتور شامل موتور دیزل، ژنراتور، سیستم سوخت رسانی و سیستم کنترل می باشد.

هنگامی که دیزل ژنراتور روشن می شود موتور دیزل شروع به چرخیدن خواهد کرد. این چرخش به دینام منتقل می شود. که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند

انرژی الکتریکی تولید شده توسط ژنراتور توسط سیستم کنترل کنترل می شود، جایی که کنترل می شود و به دستگاه های تولید شده توسط ژنراتور توزیع می شود.

سیستم سوخت رسانی دیزل ژنراتور وظیفه رساندن سوخت به موتور دیزل را بر عهده دارد. سوخت به داخل محفظه احتراق موتور تزریق می شود و در آنجا توسط دما و فشار بالا ایجاد شده توسط ضربه فشرده سازی موتور مشتعل می شود. این احتراق سوخت را می سوزاند و انرژی مکانیکی ایجاد می کند که ژنراتور را به حرکت در می آورد.

سیستم کنترل در دیزل ژنراتور وظیفه نظارت و تنظیم عملکرد ژنراتور را بر عهده دارد. این شامل سنسورهایی است که ولتاژ، فرکانس و سایر پارامترهای خروجی ژنراتور را نظارت می کنند و همچنین یک پنل کنترلی که به اپراتور اجازه راه اندازی، توقف و کنترل خروجی ژنراتور را می دهد.

به طور کلی، دیزل ژنراتورها یک راه حل قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای تامین برق پشتیبان در بسیاری از سیستم ها هستند. آنها به طور گسترده در کاربردهای تجاری و صنعتی، و همچنین در خانه ها و سایر موقعیت های مسکونی که منبع قابل اعتمادی از برق پشتیبان وجود دارد، استفاده می شود.

ژنراتور خورشیدی ولوو

ولوو یک برند شناخته شده در صنعت دیزل ژنراتور است که طیف وسیعی از ژنراتورهای قابل اعتماد و باکیفیت مناسب برای کاربردهای مختلف را ارائه می دهد. دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا معمولاً با موتورهای ولوو کار می کنند که به دلیل دوام، کارایی و آلایندگی کم شناخته می شوند.

دیزل ژنراتورهای ولوو در اندازه ها و ظرفیت های مختلف، از ژنراتورهای کوچک قابل حمل برای مصارف خانگی گرفته تا ژنراتورهای صنعتی بزرگ که قادر به تامین انرژی کل ساختمان یا تاسیسات هستند، موجود هستند. همچنین در پیکربندی‌های مختلف از جمله مدل‌های باز و بسته موجود است و می‌توان آن را مطابق با نیازهای خاص سفارشی کرد.

مزایای دیزل ژنراتور ولوو

یکی از مزیت های دیزل ژنراتورهای ولوو راندمان سوخت آنهاست. موتورهای ولوو برای راندمان بالا طراحی شده اند، به این معنی که سوخت کمتری نسبت به سایر موتورهای هم اندازه و قدرت مصرف می کنند. این می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه در طول عمر ژنراتور شود.

دیزل ژنراتور Volvo و Badwin

دیزل ژنراتورهای ولوو علاوه بر کارایی سوخت، به دلیل قابلیت اطمینان و سهولت تعمیر و نگهداری نیز معروف هستند. موتورهای ولوو برای دوام ساخته شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که در طول عمر خود به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند. این می تواند به کاهش زمان خرابی و هزینه های تعمیر و نگهداری کمک کند و اطمینان حاصل کند که ژنراتور همیشه آماده تامین برق پشتیبان در صورت نیاز است.

دیزل ژنراتور بالدوین

دلایل مختلفی وجود دارد که می توان دیزل ژنراتور Badwin را نسبت به مارک های دیگر انتخاب کرد:

قابلیت اطمینان دیزل ژنراتور Badwin

دیزل ژنراتورهای Badwin به دلیل قابلیت اطمینان و دوام خود شناخته شده اند. موتورهای Bowdoin که برای ماندگاری ساخته شده اند، به گونه ای طراحی شده اند که به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند، که می تواند به کاهش زمان خرابی و هزینه های نگهداری کمک کند. این محصول را از نمایندگی بادوین در ایران خریداری کنید.

راندمان سوخت دیزل ژنراتور Badwin

موتورهای Baudwin به گونه ای طراحی شده اند که مصرف سوخت بیشتری داشته باشند، به این معنی که سوخت کمتری نسبت به سایر موتورهای مشابه مصرف می کنند. این می تواند در هزینه های زیادی در طول عمر ژنراتور صرفه جویی کند.

دیزل ژنراتور Badwin با آلایندگی کم

موتورهای Badwin به گونه ای طراحی شده اند که آخرین استانداردهای آلایندگی را برآورده کنند یا از آنها فراتر رود، به این معنی که آلاینده های مضر کمتری نسبت به موتورهای دیگر تولید می کنند. این می تواند به کاهش اثرات زیست محیطی ژنراتور کمک کند و از انطباق با مقررات محلی اطمینان حاصل کند.

سازگاری با دیزل ژنراتور بالدوین

دیزل ژنراتورهای Baudwin را می توان مطابق با نیازهای خاص سفارشی کرد. آنها در اندازه ها و توان خروجی های مختلف موجود هستند و می توان آنها را مطابق با نیازهای برنامه های مختلف سفارشی کرد.

بادوین مفتخر است که مدرن ترین ژنراتورهای موجود در بازار را با راندمان انرژی بالا و بهترین عملکرد ارائه می دهد. طراحی مدولار امکان دسترسی آسان و تعویض ساده اجزا را فراهم می کند.

اخرین حرف

دیزل ژنراتورها از این جهت مهم هستند که در صورت قطع برق منبع قابل اعتمادی از برق پشتیبان را فراهم می کنند. آنها همچنین در بسیاری از کاربردهای دیگر مانند ساخت و ساز، معدن و کشاورزی استفاده می شوند.

به طور کلی، دیزل ژنراتورها بخش مهمی از دنیای مدرن هستند. آنها منبع قابل اعتمادی از قدرت پشتیبان هستند و می توانند در طیف گسترده ای از برنامه ها استفاده شوند.

برداشت شده از: https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1383781-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%88%D9%84%D9%88%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86


|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
آهنگ جدید سینا درخشنده به نام «تیتراژ سریال چشم بندی 2»
پنج شنبه 29 تير 1402 ساعت 5:43 | بازدید : 389 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

متن آهنگ سینا درخشنده تیتراژ سریال چشم بندی 2

مثل یه شعر نگفته مثل یه خواب ندیده

از خروس خون تا دل شب از دل شب تا سپیده

مینویسم از سر سطر ، واسته تو لحظه به لحظه

همه آشتی های دنیا به یه قهرت نمی ارزه

شبا خط خط خط میزنم باز از ستاره مینویسم

مشق خط خطی نمیخوام ، باز دوباره مینویسم

روزی صدبار مینویسم روی کاغذ های کاهی

دل سپردن به سفیدی تن ندادن ، به سیاهی

ابر و آفتاب و ستاره صف کشیدن تا بخندی

قد رویا میشه وقتی چشماتو میبندی

شادی رو همین حوالی غصه رو دور مینویسم

توی مشق های جریم تورو اینجوری مینویسم

مشق خط خطی نمیخوام، باز دوباره مینویسم

روزی صدبار مینویسم ، روی کاغذ های کاهی

دل سپردن به سفیدی تن ندادن ، به سیاهی

آهنگ جدید سینا درخشنده به نام «تیتراژ سریال چشم بندی 2»


|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
راهنمای خرید پرینتر
چهار شنبه 21 تير 1402 ساعت 9:33 | بازدید : 49038 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

راهنمای خرید پرینتر خانگی

یکی از مهم ترین وسایلی که این روزها اکثر خانواده ها به آن نیاز دارند چاپگر است. چاپگرها برای استفاده ساده و حرفه ای استفاده می شوند. انواع مختلفی برای مصارف صنعتی، اداری، دنیای گرافیک و حتی خانگی در بازار وجود دارد. اما در این مقاله در مورد انواع چاپگرهایی که برای مصارف خانگی تولید می شوند صحبت خواهیم کرد. چاپگرهای اغلب سبک، فشرده و ارزان با تکنولوژی ساده اما کاربردی. در اینجا در مورد ویژگی های این چاپگرها صحبت خواهیم کرد. با راهنمای خرید چاپگر خانگی ما همراه باشید.

کدام چاپگر را برای خانه خود بخرم؟

بدون شک، وقتی به دنبال راهنمای خرید چاپگر خانگی هستید، آنچه را که نیاز دارید پیدا کرده اید. اما چه نیازی است؟ اولین سوالی که قبل از انتخاب و خرید باید از خود بپرسید این است که چه چیزی برای این چاپگر نیاز دارم؟

شاید شما از آن دسته والدینی باشید که برای چاپ تکالیف فرزندشان به چاپگر نیاز دارند. شاید شما یک کارگر از راه دور هستید که دفترش جابه جا شده است. شاید شما دانش آموزی هستید که می خواهید کتاب درسی خود را چاپ کنید. در هر صورت بهتر است قبل از بررسی ویژگی های چاپگر خانگی از خود بپرسیم که هدف چیست و چند نفر این چاپگر را خریداری می کنند.

راهنمای خرید پرینتر خانگی - انتخاب بهترین و ارزان ترین

کدام چاپگر برای مصارف خانگی مناسب است؟

قبل از پاسخ به این سوالات، ما به شما کمک می کنیم ابتدا با ویژگی های مختلفی که چاپگرها دارند آشنا شوید و سپس بر اساس پاسخ هایی که به این سوالات می دهید، یک چاپگر خانگی بخرید. البته هنگام انتخاب باید تعدادی معیار را در نظر بگیرید. در زیر به عوامل مهمی می پردازیم که به شما در خرید مناسب ترین چاپگر خانگی کمک می کند.

تکنولوژی چاپ پرینتر خانگی

اولین چیزی که در هنگام خرید چاپگر باید در نظر گرفت، فناوری چاپ آن است. این گزینه مستقیماً بر هزینه های نگهداری و تعمیر چاپگر تأثیر می گذارد. بسته به اینکه برای چه کاری از چاپگر استفاده می کنید و چند بار چاپ می کنید، می توانید بین چاپگر لیزری یا چاپگر جوهر افشان یکی را انتخاب کنید. هر کدام از این دو نوع نقاط قوت و ضعف خود را دارند.

تکنولوژی چاپ لیزری

خوب، اولین چاپگری که بررسی خواهیم کرد یک چاپگر لیزری است. این پرینترها عملکرد بسیار خوبی برای چاپ متن دارند. اگرچه پرینترهای لیزری را عمدتا در مدل های سیاه و سفید می بینم، اما انواع رنگی و حرفه ای نیز وجود دارد.

پرینتر لیزری خانگی

چاپگرهای لیزری برای چاپ عکس مناسب نیستند. حتی مدل هایی که قابلیت چاپ رنگی را دارند نیز برای این کار خاص طراحی نشده اند. این چاپگرها انتخاب خوبی برای مصارف خانگی هستند. زیرا می توانید روی کاغذهای معمولی چاپ کنید.

پرینترهای لیزری نیز امتیاز خوبی برای سرعت دارند و می توانند با سرعت 9-25 صفحه در دقیقه چاپ کنند (این سرعت بسته به ظرفیت چاپگر می تواند بیشتر باشد). دقت کار این نوع چاپگرها نیز بسیار بالاست و خوانایی متون بسیار بالاست.

تکنولوژی چاپ جوهرافشان

احتمالاً شما یکی از آن دسته از افراد چاپ رنگی هستید. بنابراین انتخاب پرینترهای جوهرافشان برای شما مناسب خواهد بود. اکثر چاپگرهای جوهرافشان متن سیاه و سفید را با سرعتی بین 5 تا 18 صفحه در دقیقه تولید می کنند. در واقع کیفیت کمی پایین تر از پرینترهای لیزری است. اما در مورد چاپ عکس های رنگی واقعاً سنگ تمام نمی گذارند. این چاپگرها همچنین می توانند اندازه های استاندارد کاغذ را چاپ کنند و شما می توانید از فناوری چاپ بی حد و حصر بهره مند شوید.

چاپگر جوهر افشان خانگی

این پرینترها نسبت به پرینترهای لیزری ارزان‌تر هستند، اما هزینه‌های نصب و نگهداری آن بیشتر از پرینترهای لیزری است. یک نکته مهم در مورد چاپگر جوهر افشان این است که در صورت عدم استفاده طولانی مدت، ممکن است هد دستگاه دچار مشکل شود یا چیزی که به عنوان خشک شدن شناخته می شود و نیاز به تعویض دارد، گاهی اوقات با چاپگر ارزان تر است. وجود نخواهد داشت. . قابل استفاده نیست، بنابراین، اگر نیازی به چاپ روزانه یا هفتگی ندارید، انتخاب چاپگر جوهر افشان انتخاب خوبی نیست.

چاپگر تک یا چند کاره

پرینترهای لیزری و جوهرافشان با توجه به کاربردشان به سه دسته تقسیم می شوند.

1- چاپگر یکبار مصرف. این چاپگرها فقط چاپ می کنند.

2- چاپگرهای سه کاره. پرینترهای سه کاره که علاوه بر قابلیت چاپ، اسکنر و کپی نیز هستند.

3- چاپگر چهار کاره: پرینتر چهار کاره علاوه بر چاپ، اسکن و کپی مجهز به سیستم فکس است و می توانید از آن برای فکس نیز استفاده کنید.

چاپگر خانگی چند منظوره

چاپگر سیاه و سفید یا رنگی

تولید پرینترهای رنگی به دو دسته سیاه و سفید و رنگی تقسیم می شود. چاپگرهای سیاه و سفید متن را سیاه و سفید چاپ می کنند و اگر فایل حاوی تصویر رنگی باشد، بدون رنگ سیاه و سفید چاپ می کنند. اگر چاپگر رنگی تصاویر و متن را رنگی چاپ می کند.

آنها چاپگرهای خانگی را بسته به کاربردشان تک رنگ یا رنگی می سازند. برخی از آنها هر دو قابلیت را دارند. اگر چاپگر بتواند در هر دو خروجی چاپ کند، قبل از چاپ از شما می پرسد که آیا رنگی چاپ کنید یا سیاه و سفید.

ممکن است از اندازه چاپ یا اندازه کاغذ بزرگتر استفاده شود

چاپگر خانگی استاندارد با چاپ کاغذ A4 و A3 عرضه می شود. این اندازه برای کارهای روزمره مناسب است.

اگر به یک چاپگر بزرگتر نیاز دارید، باید یک چاپگر بزرگتر بخرید. چاپگرهایی که قابلیت چاپ کاغذهای بزرگ را دارند جزو چاپگرهای صنعتی طبقه بندی می شوند.

چاپ دو رو و یک رو

سیستم چاپ دستگاه به دو نوع چاپ تک رو و چاپ دو رو اتوماتیک تقسیم می شود. در سیستم یک طرفه ابتدا یک طرف کاغذ را چاپ می کنید و برای چاپ روی دیگر باید کاغذ را از دستگاه خارج کنید و طرف بعدی را برگردانید.

اما تکنولوژی سیستم چاپ دو طرفه کار شما را ساده می کند و فرآیند برداشتن کاغذ و برگرداندن آن را به صورت خودکار انجام می دهد. این بدان معناست که لازم نیست کاغذ را به صورت دستی برگردانید و دوباره در چاپگر قرار دهید تا در طرف دیگر چاپ شود.

اتصالات و پورت های چاپگرهای خانگی

از نظر اتصال، چاپگرهای نسل بعدی گاهی از یک یا چند روش اتصال پشتیبانی می کنند. اما چاپگرهای خانگی اغلب به ویژگی های اتصال زیر مجهز هستند.

پورت چاپگر خانگی

USB: این روش یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های اتصال پرینترهای مختلف است. در اتصال USB به کمک کابل بین چاپگر و کامپیوتر ارتباط برقرار شده و پرینت انجام می شود.

شبکه اترنت: به لطف این عملکرد، می توانید یک چاپگر را به چندین دستگاه متصل کنید. این استفاده برای موقعیت هایی که چندین سیستم از یک چاپگر استفاده می کنند بهترین است.

بی سیم: برای استفاده از چاپگرهای قدیمی، باید یک کابل به رایانه خود وصل کنید. اما با فناوری بی سیم، می توانید اسناد را از تلفن یا رایانه خود بدون نیاز به اتصال به شبکه بی سیم چاپ کنید.

Wi-Fi Direct: این ویژگی عالی است. برای چاپ، دیگر نیازی به اتصال دستگاه ها و چاپگرهای خود به مودم بی سیم ندارید. اما اگر چاپگر سازگار باشد، می‌توانید از طریق Wi-Fi Direct عکس‌ها و اسناد را روی دوربین یا تلفن همراه خود چاپ کنید. مودم بی سیم. انجام دهید چاپگر از طریق Wi-Fi با تلفن یا دوربین شما جفت می شود و چاپ می کند.

چاپ با کیفیت روی چاپگر خانگی

وضوح چاپ استانداردی است که برای نشان دادن کیفیت متن و تصاویر چاپ شده توسط چاپگر استفاده می شود. این استاندارد به عنوان کیفیت چاپ نیز شناخته می شود. واحد کیفیت چاپ dpi و بالاترین سطح آن 1200*1200 می باشد.

چاپگرهای خانگی برندهایی مانند HP و Canon معمولاً از کیفیت چاپ 600 x 600 dpi برای چاپگرهای خود استفاده می کنند.

حداکثر کار ماهانه

چاپگرهای خانگی معمولا بین 1000 تا 50000 چاپ در ماه انجام می دهند. اما شرکت های تولیدی توصیه می کنند از آن برای چاپ بیش از 300-500 بار در ماه استفاده نکنید.

برخی از مدل های کوچکتر فقط 100 تا 250 برگ در ماه چاپ می کنند. استفاده صحیح از سایش و پارگی قسمت های داخلی چاپگر جلوگیری می کند.

علاوه بر این، فراموش نکنید که این چاپگرها در خانه هستند و برای کارهای سطح بالا طراحی نشده اند. اگر می خواهید پرینترهایی با کیفیت بالا داشته باشید، بهترین چاپگر خانگی را تهیه کنید. یا به سراغ مارک های بزرگتر و تخصصی تر چاپگرهای خانگی بروید.

سرعت چاپ چاپگر خانگی

اول از همه باید بدانید که سرعت چاپ رنگی با سیاه و سفید کاملا متفاوت است. حتی پرینترهای لیزری و جوهرافشان نیز سرعت های متفاوتی دارند.

سرعت چاپ برای پرینترهای لیزری سیاه و سفید بین 18 تا 30 صفحه در دقیقه است. اگرچه برای پرینترهای جوهرافشان این مقدار در محدوده 4 تا 10 صفحه در دقیقه تخمین زده می شود.

اگر به دقت و سرعت نیاز دارید، انواع پرینترهای لیزری و جوهرافشان را مقایسه کنید. البته نباید فراموش کرد که برند اچ پی در هر دو نوع پرینترهایی که برای مصارف خانگی تولید می کند سرعت قابل قبولی دارد.

تعداد صفحات قابل چاپ از کارتریج

کارتریج تونر یا مخزن جوهر واقعی چاپگر است. البته این کارتریج ها بزرگتر هستند، قدرت بیشتری دارند. برخی از چاپگرهای خانگی کارتریج های کوچکتری دارند. در نتیجه نمی تواند صفحات زیادی را چاپ کند.

در مقابل، برخی دیگر کارتریج های بزرگی دارند که با آن می توانید 1000 تا 50000 صفحه را چاپ کنید.

اگر در خانه زیاد از چاپگر استفاده می کنید، حتما چاپگری با کارتریج با ظرفیت بالا بخرید. بله، کارتریج ها را می توان با تونر یا جوهر پر کرد (تونر در چاپگرهای لیزری و جوهر در چاپگرهای جوهرافشان). اما معمولا بعد از یک سال باید کارتریج جدید را عوض کنید و استفاده کنید.

هزینه مصرف، نگهداری و تعمیر

فاکتور مهم دیگری که در هنگام خرید چاپگر خانگی باید در نظر گرفت، هزینه مواد مصرفی مانند تونر یا کارتریج جوهر، مواد مصرفی، تعمیرات و هزینه های کلی نگهداری است. ما قطعا به دنبال محصولات کم تعمیر و نگهداری هستیم.

تعمیر و نگهداری پرینترهای خانگی.

در نگاه اول وقتی به قیمت‌ها نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد که هزینه خرید پرینتر لیزری بیشتر از یک پرینتر جوهرافشان است. اما تجربه ثابت کرده است که پرینترهای لیزری با گذشت زمان هزینه کمتری برای کارتریج، تعمیر و تعویض قطعات دارند.

با این حال، نمی توان کیفیت چاپگرهای جوهر افشان را انکار کرد، به خصوص در مورد چاپ رنگی و عکس. در نهایت بسته به میزان بودجه ای که برای خرید چاپگر در نظر گرفته اید، ویژگی های مورد نظر و نحوه استفاده از چاپگر، می توانید بین این دو چاپگر خانگی یکی را انتخاب کنید.

نشان‌های تولیدکنندگان چاپگر

اکنون که بینشی در مورد خرید چاپگر خانگی دارید و با فناوری آنها آشنا شده اید، بد نیست با برندهای آنها آشنا شوید.

برترین برندهای چاپگر خانگی

دو برند HP و Canon در تولید پرینترهای خانگی پیشرو هستند. استانداردهای ساخت این دو برند کاملاً بالا بوده و نسبت به فناوری و کارایی آنها با قیمت های مقرون به صرفه ای عرضه می شوند.

بنابراین اگر قصد خرید یک چاپگر خانگی خوب را دارید، حتما برای این دو برند حساب ویژه ای باز کنید. من مطمئن هستم که آنها شما را ناامید نخواهند کرد.

قیمت پرینتر

اما یکی از بزرگترین فاکتورهایی که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید، قیمت چاپگر است. پرینترهای لیزری گرانتر از پرینترهای جوهرافشان هستند. اما از نظر قیمت و نگهداری توضیح داد که هزینه تعمیر و نگهداری پرینتر جوهرافشان بیشتر از پرینترهای لیزری است.

قیمت پرینترهای خانگی با کیفیت از برندهایی مانند کانن یا اچ پی از 5 میلیون تومان شروع می شود و تا 10 میلیون تومان می رسد. در واقع، هر چه چاپگر به روزتر باشد و کارکردها و ویژگی های بیشتری داشته باشد، قیمت آن بالاتر است.

وزن چاپگر خانگی

هنگام خرید چاپگر خانگی، به دلیل اندازه کوچک آنها سبک وزن هستند. وزن آنها معمولا از 4 تا 9 کیلوگرم متغیر است. در مقایسه باید بگوییم که برخی از پرینترهای صنعتی بیش از 20 کیلوگرم وزن دارند.

ابعاد چاپگر خانگی

ما نمی توانیم پارامترهای خاصی را به شما ارائه دهیم. اما به طور کلی چاپگرهای خانگی از نظر ابعاد طراحی شده اند تا بتوانید به راحتی آنها را روی میز قرار دهید.

وزن و ابعاد چاپگر خانگی

بیشتر ابعاد آنها در طول، عرض و ارتفاع به 40 سانتی متر نمی رسد. بنابراین مطمئناً می توانید جایی برای آن در دفتر خود باز کنید.

صفحه نمایش یا پرینتر

چاپ جدید برای نسل هوشمند. یکی از مهم ترین موارد اضافه شده به چاپ های جدید برندهای مختلف، نمایشگر آن است. صفحه نمایش کوچک است. اما گاهی پر و پر رنگ است. عملکرد چاپگر با کمک این مانیتور بررسی می شود.

حافظه خانگی چاپگر

ممکن است تعجب کنید، اما برخی از چاپگرهای HP و Canon دارای رم مخصوص به خود هستند. این حافظه برای انتقال اطلاعات استفاده می شود و سرعت و دقت چاپگر را افزایش می دهد. همچنین می توانید این حافظه را با کمک کارت های حافظه جانبی افزایش دهید. همچنین می توانید این حافظه داخلی را از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ خود به طور کامل پاک کنید. اگر از ویژگی ها و فناوری های جدید در چاپگر خود استفاده می کنید، حافظه خارجی چاپگر خود را در نظر بگیرید.

اخرین حرف

شکی نیست که چاپگرهای خانگی در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده اند. به خصوص که برندهای مختلف و معتبر دنیا مانند اچ پی و کانن عرضه کننده فناوری های نوین هستند. اگر قصد دارید یک چاپگر برای استفاده خانگی نیز داشته باشید، قطعاً به راهنمایی نیاز دارید. در این مقاله به طور خاص به راهنمای خرید چاپگر خانگی پرداختیم و پرینترها را از زوایای مختلف بررسی کردیم.

برای درخواست قیمت و خرید چاپگر خانگی مورد نظر خود با استفاده از لینک زیر به فروشگاه شرکت آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید و لیست پرینترهای با قابلیت دسته بندی بر اساس امکانات و قیمت را مشاهده کنید و از خریدی آسان لذت ببرید. برای قیمت مناسب می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید و یا در واتس اپ پیام دهید.

 

مرجع مقاله: راهنمای خرید پرینترهای خانگی


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
بیایید با دستگاه سونوگرافی آشنا شویم
یک شنبه 4 تير 1402 ساعت 7:26 | بازدید : 3596 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )


فناوری اولتراسوند در دهه گذشته پیشرفت های زیادی داشته است و در مدل های کوچک، پیشرفته و قابل حمل موجود است. در حال حاضر با پیشرفت علم و فناوری، بسیاری از فرآیندهای تشخیصی و درمانی با کمک اقدامات نظارتی مداخله ای و به ویژه سونوگرافی انجام می شود.


با استفاده از دستگاه سونوگرافی

امروزه خرید دستگاه سونوگرافی دغدغه بسیاری از متخصصان است. متخصصان و متخصصان زنان و زایمان، پوست، مننژیت، درد، پزشکی، ورزش، فوریت های پزشکی، مراقبت های ویژه، مغز و اعصاب، غدد درون ریز، اورولوژی ریه، جراحی و غیره. برای تسهیل تشخیص و مداخلات درمانی به طور کلی از تجهیزات سونوگرافی استفاده کنید. مورد استفاده قرار گرفت.

در تصویربرداری عمومی می توان از تجهیزات سونوگرافی استفاده کرد. تجهیزات تصویربرداری برای تصویربرداری تشخیصی و مراقبت های بهداشتی در بالین بیمار (نقطه مراقبت) استفاده می شود. به طور کلی، از تجهیزات سونوگرافی برای تصویربرداری از اندام های داخلی شکم مانند کبد، کلیه ها و عروق (آئورت، ورید اجوف تحتانی، IVC) استفاده می شود.


انواع تجهیزات سونوگرافی

دستگاه های سونوگرافی به دو نوع ثابت و قابل حمل تقسیم می شوند. این دستگاه از نظر فناوری امواج در سه نوع سونوگرافی سه بعدی، چهار بعدی (تصویر سه بعدی با حرکت زمانی) و سونوگرافی داپلر دسته بندی می شود.

انواع مختلف پروب در روش های مختلف اولتراسوند استفاده می شود. آنالیز ترانس واژینال، محدب، خطی، محدب حجمی و آرایه فازی در روش های مختلف سونوگرافی ترانس واژینال، سونوگرافی معمولی، سونوگرافی یا داپلر رنگی استفاده می شود.


قطعات دستگاه سونوگرافی

تجهیزات سونوگرافی از دو بخش اصلی تشکیل شده است: پروب و مانیتور. پروب ابزاری برای تولید امواج اولتراسوند و ارسال آنها به بدن بیمار و خارج از آن است. معمولا کاوشگر به شکل میکروفونی طراحی می شود که توسط یک کابل به مانیتور متصل می شود. در واقع پروب امواج اولتراسوند را به بدن بیمار می فرستد و پژواک این امواج را دریافت کرده و به سیستم مانیتورینگ و اسکنر می فرستد. پژواک دریافتی توسط یک سیستم کامپیوتری به یک تصویر قابل تشخیص تبدیل می شود که می تواند به عنوان عکس یا فیلم ایجاد شود. اصل کارکرد این دستگاه مشابه تجهیزات سونار در سیستم های نظامی و دریایی می باشد. تجهیزات سونو شامل اجزای زیر است:


مطالعه یا صدا

زوایا (ما کامپیوترها و اعدادی داریم که می توان از آنها برای محاسبه و تعمیر دوربین در نقاط مختلف و اندازه گیری آنها استفاده کرد)

مانیتور: می توانید تصویر منعکس شده امواج صوتی را ببینید.

انواع مطالعات:

سنسور آستر

معاینه اندوکاویت یا واژینال

پروب قفسه سینه

امروزه پروب Pectoral_Liner به طور گسترده در طول بارداری استفاده می شود. معاینه واژینال عمدتاً برای تشخیص بیماری ها در مراحل اولیه استفاده می شود، به عنوان مثال:

خونریزی در اوایل بارداری (مانند خونریزی داخل شکمی، کسانی که دارای EP یا AB ناقص هستند). اما از آنجایی که کیسه حاملگی از تکیه گاه شکم قابل مشاهده نیست، اندام زنانه یک هفته زودتر استفاده می شود. بگذارید کیسه بارداری را ببینند.

از پروب واژینال نیز در اواخر بارداری استفاده می شود: مثلاً برای دیدن وضعیت اسکار سزارین که آیا خوب شده است یا خیر.

از معاینه واژینال زمانی استفاده می شود که بخواهیم بیماری را به موقع تشخیص دهیم. مثال: در آنسفالی



نحوه عملکرد دستگاه سونوگرافی

تصویربرداری این ابزار روش تصویربرداری سیستم سونار می باشد. در این روش امواج اولتراسوند به سمت هدف ارسال می شود و پس از بازگشت، اکو (فیدبک) امواج اولتراسوند اندازه گیری می شود. با اندازه گیری پژواک می توان فاصله، اندازه، شکل و پایداری اجسام هدف و همچنین جنسیت آنها را تخمین زد و تعیین کرد.

در صنعت پزشکی از سونوگرافی برای نظارت بر وضعیت جنین در رحم، دریچه‌های قلب و دیواره‌ها، تشخیص ناهنجاری‌های کبد، کیسه صفرا، کیست‌ها و سنگ‌های مجاری ادراری و کلیه‌ها، سیاهرگ‌ها و غیره استفاده می‌شود. به عبارت ساده، در صنعت پزشکی، از دستگاه اولتراسوند برای نشان دادن تغییرات ظاهری بافت ها، اندام ها، عروق و تشکیلات داخلی استفاده می شود. در یک دستگاه پزشکی اولتراسونیک، کاوشگر به عنوان فرستنده و گیرنده امواج عمل می کند. هنگامی که مبدل بر روی پوست کشیده می شود (یا در برخی موارد وارد بدن می شود)، امواج اولتراسوند به بدن ارسال می شود.

امواج اولتراسوند توسط بافت و مایع داخلی منعکس می شود و چگالی بافت تغییر می کند یا بافت در کنار مایع قرار می گیرد. به بیان ساده، تصور بر این است که رابط بین دو بافت، بافت، مایعات یا گازها امواج اولتراسوند را منعکس می کند. سپس کاوشگر پژواک ها را دریافت می کند، میزان تغییرات را در آنها ثبت می کند و آن داده ها را به یک کامپیوتر و سیستم کنترلی می فرستد که آن داده ها را به تصویر تبدیل می کند. این تصاویر دائما در حال تغییر هستند و می توانند به صورت تصویر یا در زمان واقعی نمایش داده شوند. در سیستم سونوگرافی داپلر، حرکت سلول های خونی باعث تغییر تن امواج صوتی اکو می شود. با این روش پزشک می تواند مسیر و سرعت حرکت سلول های خونی در رگ ها را بررسی کند.

ویژگی های دستگاه سونوگرافی با کیفیت

دقت بالای دستگاه در هنگام عکاسی در هر حالت کاری و دوام کیفیت آن.

یکنواختی و عدم تحریف تصویر مشاهده شده و چاپ شده در حالت های مختلف تصویربرداری.

بدون نویز در فرکانس های شهری

برند معروف دستگاه و سابقه و قابلیت اطمینان شرکت تامین کننده آن



چگونه سونوگرافی انجام دهیم؟

روی تخت دراز کشیده بود. پزشک شما پروب (وسیله ای به اندازه یک ماوس کامپیوتر) را در ناحیه ای که می خواهد معاینه کند قرار می دهد. کاوشگر دستگاه کوچکی است که امواج اولتراسوند تولید می کند و بازتاب آنها را نیز دریافت می کند. یک ژل یا روان کننده لغزنده روی ناحیه ای که پروب با پوست شما تماس می گیرد اعمال می شود تا پروب بتواند راحت تر از طریق پوست حرکت کند و همچنین دید بهتری داشته باشد. پروب با سیم به دستگاه اولتراسوند متصل می شود. سونوگرافی نیز به صفحه نمایش متصل است. امواج صوتی از پروب به بافت‌های بدن فرستاده می‌شود و امواج با برخورد به بافت‌های مختلف به طور متفاوتی منعکس می‌شوند و این اطلاعات به دستگاه اولتراسوند منتقل می‌شود.

پس از پردازش این اطلاعات، دستگاه اولتراسوند تصویر را روی صفحه نمایش می دهد. از آنجایی که کاوشگر در هر ثانیه امواج صوتی تولید می کند و انعکاس هایی را به دستگاه دریافت و ارسال می کند، تصویر روی صفحه نمایش در هر ثانیه تغییر می کند و بنابراین علاوه بر ساختار، حرکت را می توان با سونوگرافی نیز اندازه گیری کرد. پخش زنده از اندام های داخلی بدن به عنوان مثال، در طول معاینه سونوگرافی، می توانید نحوه باز و بسته شدن دریچه های قلب را مشاهده کنید. معاینه یا پزشک شما پروب را در جهات مختلف حرکت می دهد تا مکان خاص را از زوایای مختلف مشاهده و بررسی کند. سونوگرافی بدون درد است و 15-45 دقیقه (بسته به محل معاینه) طول می کشد. تصاویر اولتراسوند را می توان به عنوان عکس یا فیلم ضبط و ذخیره کرد.

 

نتایج اضافی سونوگرافی

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن سونوگرافی در صورت استفاده طبق دستور وجود ندارد. سال هاست که از سونوگرافی برای تشخیص سلامت جنین و بارداری استفاده می شود. اگر سونوگرافی به درستی و طبق دستور پزشک انجام شود کاملا بی خطر است.

لینک منبع: https://payju.ir/content/مراکز-سونوگرافی-در-شیراز


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
20 عامل موثر که تعداد اسپم ها را افزایش می دهد
جمعه 2 تير 1402 ساعت 14:50 | بازدید : 411 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )


20 مورد مفید برای افزایش نرخ اسپم در این مقاله می خواهیم با شما همراه باشیم تا در مورد رتبه بندی هرزنامه ها و دلایل افزایش رتبه با شما همراه باشیم.

امتیاز اسپم چقدر است؟

ممکن است از خود پرسیده باشید که نقاط هرزنامه چیست و افزایش آنها به چه دلیل است.

امتیاز اسپم امتیازی است که گوگل برای وب سایت ها در نظر می گیرد، جالب است بدانید که این عدد توسط گوگل بین 1 تا 5 قابل تشخیص است و میزان بازدید سایت ماز کمی اغراق آمیز و دور از واقعیت است اما تشخیص داده می شود. و متفاوت تنها ابزاری که باید انجام داد، هزارتو کافی است.

امتیازات هرزنامه می تواند به معنای واقعی کلمه برای سایت هایی که از محتوای خوب استفاده نمی کنند یا به روش های مختلف سعی در دستیابی به مخاطبان خود ندارند تغییر کند.

تشخیص سایت شما توسط موتورهای جستجو ارتباط مستقیمی با محتوای سایت شما دارد، به عنوان مثال برای سایت های فروشگاهی و سایت های مبتنی بر محتوا متفاوت است و عناصر شناسایی آن متفاوت است.

بازدیدهای کم و وجود دسته بندی های زیاد و محتوای خالی بازدیدکنندگان را جذب می کند

این یکی از دلایلی است که می خواهید گوگل و بازدیدکنندگان خود را فریب دهید و از تگ ها و متا تگ ها در نتایج جستجو برای نزدیک شدن به نتایج برتر استفاده کنید. برای درک بهتر این موضوع می توانید این مقاله سئو را مطالعه کنید. پست وبلاگ را بخوانید.

2: حذف تعداد کمی از لینک ها و برچسب های داخلی در مقالات

در مقالات مختلف بر اهمیت ساخت تگ ها و لینک های داخلی تاکید کرده ایم، تعداد لینک ها و تگ های بسیار کم یا زیاد توسط گوگل به عنوان یک موقعیت ضعیف داخلی سایت شما در نظر گرفته شده و به مرور زمان صفحات داخلی را برای جذب مخاطب ضعیف می کند. کلمات خود را از نتایج حذف کنید و امتیاز اسپم خود را افزایش دهید.

3: تنوع پایین لینک های ورودی به سایت

تبلیغات خارجی یکی از عواملی است که بر افزایش ترافیک و ارتقای کلمات شما در نتایج جستجو تاثیر می گذارد، اما فراموش نکنید که تنوع لینک های وب سایت شما حتی اگر محدود به چند دامنه باشد بسیار مهم است. و یکی بگیر بسیاری از آنها لینک هایی هستند که تعداد اسپم سایت شما را افزایش می دهند.

4: عنوان مقاله و طول عنوان

سعی کنید تا حد امکان از عناوین مناسب و عناوین کوتاه برای مقالات و برچسب ها استفاده کنید یکی از مواردی که مخاطبان شما را از خواندن مقالات در سایت شما منصرف می کند، عنوان مقالات طولانی است و باعث اسپم شدن سایت شما می شود. همچنین به عنوان موز شناخته می شود

5: تعداد لینک های خارجی خیلی کم یا زیاد است

همانطور که گفتیم، لینک های خارجی برای تبلیغ دهان به دهان و افزایش ترافیک موثر هستند. بدیهی است سایتی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است نباید تعداد زیادی لینک خارجی ثبت شده داشته باشد.

ساخت لینک های خارجی و افزایش تعداد آنها بستگی به فعالیت داخلی وب سایت و طول عمر دامنه دارد، پس یادتان باشد برای شروع ساخت لینک های خارجی و بهینه سازی موقعیت داخلی سایت 1 تا 2 ماه صبر کنید سپس تبلیغات خارجی را شروع کنید و شروع کنید. . تعدادی لینک خارجی ایجاد کنید. از لینک های خارجی زیاد خودداری کنید و به وب سایت خود فرصتی برای افزایش طول عمر خود بدهید. در نظر گرفتن این موضوع از طبقه بندی سایت شما به عنوان هرزنامه جلوگیری می کند.

6: طول آدرس صفحات داخلی سایت

همیشه سعی کنید از URL های کوتاه برای بخش ها و صفحات داخلی استفاده کنید.

7: از دست دادن یک صفحه تماس و نوشتن برای شما

همیشه مجوز لازم برای تماس یا گزارش خطا را برای مخاطب ایجاد کنید، حتی در صفحه 404، منطقه تماس یا ارتباط آنلاین را در نظر بگیرید، یا از مخاطب بخواهید در صورت وجود انتقاد یا پیشنهاد، و پیوند به صفحات دارای آن، آن را برای شما ارسال کند. . منطقه تماس در دسترس آنها قرار دهید و ببینید. این امر تاثیر زیادی در جلب اعتماد و رضایت عموم دارد و باعث می شود گوگل متوجه شود که سایت شما کار می کند و کار می کند.

8: توضیحات متا که خیلی طولانی است و کلمات با کاما زیاد است

در توضیحات متا خود بسیار مراقب باشید. توضیحات متا را در این سایت توضیح داده ایم. توضیحات متا هر مقاله برای جذب بازدید کننده بسیار مفید است و اگر متا توضیحات کوتاهی از مقاله در نظر بگیرید باعث افزایش رتبه مقالات وب سایت می شود. از یک یا دو کلمه استفاده کنید و به صورت نوشتاری و توصیفی تمام کنید. و از کلمات و کاما استفاده کنید.

9: کلمات کلیدی پررنگ و تعداد زیادی لینک تکراری در محتوا.

شاید جالب باشد بدانید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یا کلمات غیر مرتبط با موضوع مقاله می تواند باعث شود که سایت شما به عنوان اسپم و آسیب پذیر شناخته شود. از آنها دوری کنید و در تولید محتوا و استفاده از کلمات کلیدی بسیار مراقب باشید.

10: استفاده از فونت و ادبیات مناسب

گوگل در گذشته در تجزیه متون فارسی کمی ضعیف بود و فقط کلمات را به شکل واقعی در نتایج جستجو نمایش می داد، اما با به روز رسانی بزرگ اخیر خود، ترجمه دقیقی را برای سایت های فارسی زبان در نظر گرفت و متن فارسی را کاملاً تجزیه کرد. و چک، سعی کنید از ادبیات در محتوای مناسب برای مخاطب خود استفاده کنید و از فونت های خوب در محتوا استفاده کنید. ربات های گوگل در تشخیص و کپی متن ساده مشکلی ندارند و این باعث می شود که صفحه به عنوان اسپم زیادی توسط گوگل در نظر گرفته شود.

11: عدم تعادل بین لینک های هدایت شده به سایت شما

پیوندهای خارجی بخشی از سئو و بهینه سازی کلمات کلیدی است و استراتژی های مهمی وجود دارد که می توان برای دستیابی به بهره وری زیاد از آنها پیروی کرد. یکی از این استراتژی ها ایجاد لینک برای صفحات و مقالات داخلی وب سایت است. ، علاوه بر متن لنگر که به آن فکر می کنید، به صفحه ای که لینک می کنید به رتبه بندی عالی کمک می کند، بنابراین در نظر داشته باشید که پیوندهای خارجی خود را بین صفحات و دسته ها و محتواهای موجود توزیع کنید. کمک به افزایش ترافیک وب سایت این تعادل به صفحات شما قدرت مورد نیاز را به طور منظم می دهد و از افزایش امتیاز اسپم سایت شما جلوگیری می کند.

12: ایجاد لینک در چین و کره

شاید این عنوان برای شما هم تازگی داشته باشد، اما باید بدانید که سایت های چینی و کره ای به دلیل عدم وجود برنامه های جستجوی مناسب گوگل و فاصله زبان شما با پلتفرم های ایرانی، باعث افزایش قابل توجه امتیاز اسپم سایت می شوند. اکثر سایت های چینی به خصوص لینکی برای ارسال گزارش اسپم برای کاربران فارسی و هندی غیر فعال دارند. تا حد امکان از ایجاد تعداد زیادی لینک در این سایت ها خودداری کنید. لینک سازی در سایت هایی با امتیاز اسپم بالا هیچ اثر بازخورد منفی برای سایت شما ندارد و حتما توجه داشته باشید که سایتی که لینک شما در آن قرار دارد باید در آن گنجانده شود، فعالیت و ترافیک خوبی داشته باشد. به طور کلی وبلاگ ها و سرویس های وبلاگ نویسی دارای امتیاز اسپم بالایی هستند، اما به یاد داشته باشید که وبلاگ ایجاد شده باید دارای فعالیت و محتوای خوبی باشد. لازم به ذکر است که در برخی از وب سایت ها لینک ایجاد می شود. دانشگاه ها و دولت های هند و چین باعث افزایش قابل توجه اسپم ها و حتی جریمه ای برای کلمات شما خواهند شد.

13: عدم تعامل بین سایت و شبکه های اجتماعی موجود در سایت

هر سایتی برای داشتن دید بهتر و افزایش بازدید و بهبود دهان به دهان نیاز به فعالیت مداوم در شبکه های اجتماعی دارد. اگر صفحه ای در یک شبکه اجتماعی دارید، حتما فعالیت آن را به صفحه خود پیوند دهید.

14: استفاده بیش از حد از لینک های خارج از سایت در مطالب و مقالات

همانطور که در مقالات قبلی گفته شد، ساخت لینک از سایت های خارجی رتبه وب سایت شما را بسیار افزایش می دهد، اما فراموش نکنید که تعداد این لینک ها باید کنترل شده و به 1-2 عدد محدود شود.

15: سطح کیفیت لینک های خارجی در مقالات

هنگام لینک دادن به سایر دامنه های مقاله، حتما دامنه های با کیفیت و مرتبط را انتخاب کنید، این دامنه ها مانند: ویکی پدیا، آمازون، گوگل، اپل، مایکروسافت دارای قدرت خوب و مقالات پر مغز هستند. لازم به ذکر است کلمه ای که به این دامنه ها لینک می دهید مرتبط است و قبل از اینکه کلمه را لینک کنید کلمه مورد نظر را در این سایت ها جستجو کنید و اگر مطلبی در این مورد وجود داشت انجام دهید کار باعث تقویت دامنه شما می شود. به عبارت بیشتر و به عنوان هرزنامه شناسایی نمی شود

16: از آمار گوگل آنالیتیکس استفاده نکنید و خطاها را بررسی کنید

اگر قصد دارید یک وب سایت ایجاد کنید، مطمئن شوید که گوگل آنالیتیکس را پس از ایجاد وب سایت نصب کرده اید. این ابزار فعالیت های مداوم در سایت شما را شناسایی می کند و برای گوگل اهمیت ویژه ای دارد.

17: در آدرس صفحه و مقاله از اعداد استفاده نمی شود

از ایجاد اعداد منحصر به فرد در URL های جداگانه خودداری کنید زیرا این کار امتیاز اسپم سایت شما را خیلی سریع افزایش می دهد.

18 نام دامنه را تا حد امکان کوتاه انتخاب کنید و از اعداد استفاده نکنید

19: کلمات سمی را تکرار کنید

از شلوارهای کوتاه، 18 کلمه ای، داروهای خاص، بازی با صحنه های پورن در نام و برچسب دسته ها خودداری کنید و از تکرار در مقالات خودداری کنید.

20: استفاده از پروتکل امن HTTPS ناموفق بود.

این پروتکل برای سایت هایی که نگران اطلاعات مخاطبان خود هستند بسیار ضروری است و عدم استفاده از آن باعث افزایش بسیار زیاد میزان اسپم می شود.

برداشت شده از:  https://blogten.ir/20-spam-score/


|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
9 ویژگی کلیدی Yoast SEO
پنج شنبه 1 تير 1402 ساعت 19:14 | بازدید : 432 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )


9 ویژگی مهم Yoast SEO بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از مهمترین اصولی است که به شما در بهبود سایت و رتبه بندی آن کمک می کند. افزونه Yoast SEO برای وردپرس می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای وب سایت ها باشد. در ادامه این مقاله 9 ویژگی مهم ابزار SEO Yoast را توضیح خواهیم داد. با وبلاگ همراه باشید.

سئو شما هستید

با استفاده از این ابزار می توانید به بهینه سازی محتوا و وب سایت خود کمک کنید و همچنین به عنوان یک پلتفرم آموزشی که توصیه های حل مسئله را ارائه می دهد نیز شناخته می شود.

چرا Yoast SEO؟

این ابزار بیشتر از اینکه به شما کمک کند یک سایت بهینه سازی شده را داشته باشید.

این افزونه می تواند به عنوان یک ابزار یادگیری مورد استفاده قرار گیرد زیرا به شما پیشنهاداتی در مورد نحوه حل مشکلات می دهد

تنظیمات آن همچنین به شما کنترل بیشتری بر نحوه نمایش لینک های سایت شما می دهد

ساختار پاراگراف

Yoast SEO ساختار پاراگراف شما را برای ایجاد محتوای بهتر و بهینه تجزیه و تحلیل می کند. این شامل اطمینان از اینکه پاراگراف ها طولانی نیستند، جملات کوتاه هستند و کلمات انتقالی در جای خود قرار دارند، می شود.

این ابزار به مخاطبان شما کمک می کند تا محتوای شما را درک کنند.

اگر مشتری شما نتواند محتوا را درک کند، می توانید آن مشتری را برای همیشه از دست بدهید و همچنین متقابلاً، اگر محتوا آسان و قابل درک باشد، مشتریان زیادی را مادام العمر جذب خواهید کرد و فروش زیادی را تجربه خواهید کرد.

کلمات کلیدی یا چگالی

تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک مقاله یا محتوایی تکرار می شود، تراکم کلمه نامیده می شود. یکی از ویژگی های بارز این افزونه وردپرس بهترین تشخیص و توصیه برای کلمات کلیدی شماست

علاوه بر این، استفاده از مقادیر کم کلمات کلیدی برای بهینه سازی سایت شما مناسب نیست و باید به عنوان یک استاندارد متعادل باشد. با کمک افزونه Yoast می توانید ببینید که چه تعداد از کلمات کلیدی در محتوا استفاده می شود، با استفاده از کلمات کلیدی خیلی زیاد یا خیلی کم.

توانایی خواندن

جالب است بدانید محتوایی که به راحتی خوانده می شود، میزان ماندگاری و بازدید بیشتری دارد.

افزونه Yoast SEO برای وردپرس ساختار پیشنهاد شما را تجزیه و تحلیل می کند و مطمئن می شود که پست های قابل خواندن ایجاد می کنید.

این امر باعث می شود تا عموم مردم محتوای سایت شما را بهتر درک کنند و منجر به ماندگاری و خواندن کامل مطالب می شود.

توضیحات متا

به زبان ساده، توضیحات متا یا متا توضیحات خلاصه ای از محتوای وب سایت را در نتایج جستجو در زیر لینک های جستجو نشان می دهد که برای جذب بازدیدکننده و سئوی وب سایت بسیار مهم است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این افزونه این است که به شما امکان ایجاد، تنظیم و ویرایش متا توضیحات را می دهد و در صورت کامل بودن محتوا، یک خط سبز با نوار رنگی نشان می دهد.

پشتیبانی لینک

می‌دانید که لینک‌های محتوای داخلی یکی از مهم‌ترین عوامل در رشد محتوا و وب‌سایت شما هستند و همچنین لینک دادن به آن‌ها برای کمک به بازدیدکنندگانتان برای یافتن محتوای مرتبط‌تر مفید است.

نظارت کامل این پیوندها مورد نیاز است. یکی دیگر از ویژگی های مهم سئو وردپرس با افزونه Yoast SEO این است که لینک های داخلی و خارجی را در محتوا نشان می دهد و بررسی می کند که آیا محتوا تعداد لینک های ثابتی دارد یا خیر. موجود هست یا نه؟

استفاده از کلمات دوگانه

بیشتر موتورهای جستجو برای هر پستی که ایجاد می شود روی کلمات کلیدی متفاوتی تمرکز می کنند تا به صفحه شما کمک کنند تا بدون رقابت برای رتبه بندی یکسان، رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند.

Yoast تمام کلمات کلیدی استفاده شده قبلی شما را ذخیره می کند و هنگام استفاده از آنها به شما اطلاع می دهد.

از کلمات کلیدی در زیرنویس استفاده کنید

جنبه دیگری که گوگل و سایر موتورهای جستجو کمتر به آن توجه می کنند سرفصل ها هستند، عنوان هایی که در محتوای خود ایجاد می کنید. با این حال، همه این موارد برای ایندکس کردن محتوای شما کار می کنند و نقش مهمی در رتبه بندی کلمات کلیدی و وب سایت شما دارند.

Yoast آن زیرنویس‌ها را بررسی می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که آیا از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کرده‌اید.

اکثر مدیران وب بر این باورند که قرار دادن کلمه کلیدی در عنوان حداقل یک بار برای موتورهای جستجو و خوانندگان مفید است.

لینک های ارجاع

تغییر مسیر لینک های شکسته (301 تغییر مسیر) می تواند به افراد کمک کند تا محتوای شما را پیدا کنند. در حالی که وردپرس فقط توانایی به روز رسانی این لینک ها را دارد، Yoast SEO به شما قدرت بیشتری می دهد.

از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

افزونه Yoast SEO برای وردپرس نیز این قابلیت را دارد که اطلاعات خاصی را با رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. در حالی که پست‌ها بدون این تغییرات همچنان به اشتراک گذاشته می‌شوند، می‌توانید تصاویر مختلفی را به پست اضافه کنید یا توضیحات خاصی برای فیس‌بوک و توییتر ایجاد کنید.

استفاده از این ابزار به پست‌های شما کمی سفارشی‌سازی بیشتری می‌دهد، که می‌تواند به شما کمک کند مخاطبان خود را جذب کنید و بازدید داشته باشید.

تولید محتوا به عنوان سئوی بسیار مفید در وب سایت در نظر گرفته می شود، این درایو به جذب هرچه بیشتر بازدید و دیده شدن وب سایت شما کمک می کند. کاری کنید که سئوی وب سایت شما هم برای موتورهای جستجو و هم برای مخاطبان شما مفید باشد.

Yoast SEO یکی از ابزارهای مفید برای بهینه سازی محتوای سایت های وردپرسی است، پس از آن برای ایجاد محتوای مناسب استفاده کنید.

برای بهینه سازی وب سایت خود چه می کنید؟ آیا هنگام استفاده از روش های سئو متوجه تفاوت در تعامل بازدیدکنندگان شده اید؟

رفرنس: https://blogten.ir/nine-important-features-yoast-seo/


|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
آهنگ جدید ایوان بند به نام «هر نیمه شب یه گوشه تنهام»
چهار شنبه 24 خرداد 1402 ساعت 6:15 | بازدید : 392 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

متن آهنگ هر نیمه شب یه گوشه تنهام ایوان بند

 

هر نیمه شب یه گوشه تنهام با فکر تو میرم تو رویا تنهام چقدر چون که تو نیستی تنهام چقدر
تو رابطم اما عاشق نه خوبم باهاش اما صادق نه اون هست ولی اون که تو نیستی تنهام چقدر تنهام چقدر
موهاشو میبنده شبیه تو نمیشه هرجوری میخنده شبیه تو نمیشه
آرومه بی تابه شبیه تو نمیشه با اینکه جذابه شبیه تو نمیشه
هرجا میرم هست و توی قلبم کم رنگه هرجا میرم نیستی دلم اما واست تنگه
بارون که میباره میشینه پشت شیشه مث اون وقتای تو ولی اون تو نمیشه

 https://musicdel.ir/single-tracks/153737/


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برای یادگیری با یک معلم خصوصی آشنا شوید
یک شنبه 21 خرداد 1402 ساعت 8:16 | بازدید : 213555 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

مهم‌ترین خدمات تدریس خصوصی استادبانک کدامند؟

یکی از بهترین انتظاراتی که می توانید از معلم خود داشته باشید این است که بر نقاط ضعف خود غلبه کنید و در امتحان قبول شوید؟ آیا از خود پرسیده اید که چگونه می توانید در سریع ترین و کوتاه ترین زمان به پیشرفت علمی مطلوب برسید؟ برای رسیدن به سطح علمی مناسب و قبولی در تمام امتحانات مهم مدرسه، رقابتی و دانشگاهی به چه ابزارهایی نیاز است؟

پاسخ به این سوالات می تواند به شما در انتخاب روش صحیح یادگیری زبان کمک کند. پاسخ به این سوالات را می توان در مجموعه ما بهتر و دقیق تر از هر راهنما دیگری یافت. فقط 5 دقیقه وقت بگذارید و این را تا انتها بخوانید و سپس پاسخ این سوالات مهم را خواهید گرفت.

معلم خصوصی؛ راهی کوتاه برای یادگیری

گاهی اوقات راه های پرهزینه ای را برای رسیدن به موفقیت انتخاب می کنیم. به عنوان مثال، برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر، ممکن است بهتر از هر راه دیگری به آموزشگاه زبان برویم. اما ما فکر نمی کنیم این سریع ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. این تصمیم اشتباه می تواند هزینه زیادی برای ما داشته باشد، زیرا برای تکمیل فرآیند یادگیری زمان نسبتا طولانی می برد و باید سال ها در این راه آموزش صرف کنیم.

اما اگر یک معلم خصوصی راه میانبر پیدا می کند، چرا به مدارس گران قیمت (از نظر زمان، تلاش و هزینه) بروید؟ وقتی از یک معلم خصوصی کمک می گیرید، راحت تر و ارزان تر از مدرسه است. درس های خصوصی ما کوتاه ترین و بهترین راه برای یادگیری است.

درس های خصوصی زبان ما روند یادگیری شما را کوتاه می کند و برای هر موضوع و مهارتی که برای رسیدن به سطح پیشرفت زبان مورد نیاز خود تلاش می کنید، یک معلم مجرب از جمله معلم ریاضی پیدا می کند. اگر از روند استخدام معلم در مجموعه خود و یا دوره ها و مهارت های فراوانی که در این مجموعه خدمات آموزشی شخصی گنجانده شده است بگوییم، مطمئناً شگفت زده خواهید شد.

جذب مربیان شایسته

اگر می خواهید زبانی را خارج از پلتفرم های یادگیری حرفه ای و قابل اعتماد بیاموزید، پیدا کردن معلمان حرفه ای دشوار است. مجموعه ای مانند گروه آموزشی ما به شما این امکان را می دهد که از بین بیش از 2000 مربی فعال و واجد شرایط، به راحتی مربی مورد نظر خود را پیدا کنید. برای سهولت در گزینش از تمامی معلمان با آزمون ویژه خود امتحان گرفته ایم به عنوان مثال تمامی برنامه های درسی این اساتید را در مدارس مختلف بررسی کرده ایم و موفقیت آنها را در افزایش تعداد دانش آموزان تیزهوش حساب کرده ایم. اساتید ما فقط به معلمان فعال زبان اجازه می دهند که دروس مرتبط با رشته خود را تدریس کنند، زیرا آنها سالها تجربه تدریس دارند.

تمامی این رتبه ها و فاکتورهای ذکر شده به صورت ستاره و سطح در پروفایل هر معلم نمایش داده می شود. بخش رزومه و سابقه کاری معلم صحت این بررسی ها و رتبه بندی ها را ثابت می کند، زیرا می توانید این قسمت از مشخصات معلم را به راحتی در پروفایل آنها مشاهده کنید.

برای یادگیری با یک معلم خصوصی آشنا شوید

پیدا کردن و اعتماد به یک معلم خصوصی کار آسانی نیست. یافتن اطلاعات در مورد شغل و تحصیلات معلمان خصوصی آسان و قابل اعتماد نیست. هیچ سازمان یا مدرسه ای این اطلاعات را با جزئیات در اختیار شما قرار نمی دهد. اما در مجموعه ما می توانید قبل از اولین جلسه تدریس با استاد خود به خوبی آشنا شوید.

هنگام استفاده از نظرسنجی دانش آموزان سابق معلم و میزان رضایت معلم از تدریس. می توانید تاریخچه و سبک تدریس معلمان را بررسی کنید. شما می توانید سطح تجربه و سطح تحصیلی یک استاد را با استفاده از مشخصات هر استاد و بخش تاریخ تحصیلی بررسی کنید. در واقع، ما تمام اطلاعاتی را که باید در مورد معلمان خصوصی مورد نیاز خود بدانید، ارائه کرده ایم. این یک امتیاز مثبت برای این پلت فرم با کیفیت بالا برای آموزش زبان تک به تک است.

قیمت معلمان با بودجه دانش آموز مطابقت دارد

بسیاری از والدین و دانش آموزان به دنبال پاسخی برای این سوال هستند که آیا ارزش یادگیری زبان خصوصی با مهارت های تدریس معلم مطابقت دارد؟ و آیا روش آموزشی معلم مورد نظر ارزش شهریه مقرر را دارد؟ با کمک مجموعه ما می توانید باور کنید که با توجه به مهارت ها و توانایی های معلمی که مد نظرتان است، هزینه پرداخت می کنید. زیرا موسسه آموزشی ما معلمان را با توجه به مهارت ها و توانایی های تدریس آنها استخدام می کند و بر اساس این مهارت ها، شهریه دوره را نیز تعیین می کنند.

علاوه بر این، اگر قیمت و سرعت کلاس های خصوصی به اندازه کیفیت دروس استاد برای شما مهم است، می توانید به قسمت رتبه بندی معلم زبان در سایت ما مراجعه کنید و معلم خصوصی مورد نظر خود را انتخاب کنید. ستاره تا پنج ستاره و VIP بر اساس فایل های تربیت معلم تعیین می شود.

آموزش مهارت های یادگیری است

چه درس ها و مهارت هایی نیاز دارید که یک مربی شخصی به شما بیاموزد؟ در هر صورت ما با شما هستیم نمونه کار ما ممکن است شامل معلمان واجد شرایط ابتدایی و متوسطه، مانند دروس فیزیک و امتحانات باشد. مجموعه ما همچنین شامل اساتید حرفه ای برای اکثر موضوعات دانشگاهی است. ما حتی می‌توانیم با یادگیری مهارت‌هایی مانند زبان‌های برنامه‌نویسی و انواع مختلف نرم‌افزار به شما کمک کنیم تا شغلی پردرآمد پیدا کنید.

علاوه بر این، مجموعه ما می تواند به شما معلمان زبان ماهر ارائه دهد تا به شما کمک کنند تا بودجه بورسیه تحصیلی آمریکا و کانادا را دریافت کنید، در آزمون های آیلتس و تافل امتیاز بالایی کسب کنید، در مصاحبه های شغلی موفق شوید یا در حرفه و تحصیلات خود برتر باشید. مجموعه ما برای مکالمه به زبان های رایج امروزی و جهان، خدمات آموزشی سفارشی را در تمامی دوره های آموزشی پایه و مهارت های عملی مانند نرم افزار، زبان های خارجی، برنامه نویسی و موسیقی ارائه می دهد.

مسیر موفقیت تحصیلی را با استادبانک دنبال کنید

اگر از دوره های موجود در مجموعه ما استفاده می کنید، علاوه بر درخواست دروس و رشته های خاص، می توانید از موارد دیگری نیز در مجموعه ما استفاده کنید، به عنوان مثال، مجلات دانشگاهی خاص را پیدا کنید، که در آن می توانید مقالات رشته ها و علوم مختلف را مطالعه کنید. سرها شما می توانید یک معلم خصوصی یا یک کلاس آنلاین خصوصی را انتخاب کنید. منابع ما برای منابع مطالعاتی و سوالات مطالعاتی موجود است.

اکنون برای پیشرفت تحصیلی یا نمره بالاتر اقدام کنید. از آنجا که مجموعه ما مجموعه ای قابل اعتماد است و ما آماده ایم تا تمام شبهات را از ذهن شما دور کنیم.با ما خواهید دانست که آرزو شدنی است فقط به یک تاریخ نیاز دارید. برای بهترین نتیجه، برای شروع خیلی دیر است و با کارشناسان ما تماس بگیرید. تیم پشتیبانی ما همیشه برای شما کار می کند تا تصمیم خود را آسان کنید.


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ گردی و پارک گردی در مشهد
سه شنبه 16 خرداد 1402 ساعت 6:12 | بازدید : 408 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

مشهد پایتخت فرهنگی مذهبی ایران محسوب می‌شود و درطول سال افراد زیادی برای زیارت امام رضا (ع) به آن سفر می‌کنند. علاوه‌بر مکان‌های مذهبی، جاذبه‌های گردشگری متعددی در این شهر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. اگر قصد دارید به این شهر سفر کنید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه به معرفی چند مورد از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند سفری خاطره‌انگیز به این شهر داشته باشید.

 

جاذبه‌های گردشگری مشهد
این شهر یکی از خوش‌آب‌وهواترین شهرهای کشور است که در آن‌ها می‌توانید روزهای خاطره‌انگیزی را سپری کنید. مشهد در شمال شرق کشور واقع شده و جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد.

پارک ملت
این پارک یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مشهد است که افراد زیادی هنگام سفر به این شهر به آن می‌روند. تا چند سال گذشته چرخ‌وفلک پارک ملت، بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک ایران بوده و هنوزهم جز بزرگ‌ترین آن‌ها در کشور و حتی خاورمیانه محسوب می‌شود. این پارک قدمت زیادی دارد و قدیمی‌ترین شهربازی مشهد به‌شمار می‌رود که سال 1351 تاسیس شد. در این مجموعه یک شهربازی بزرگ ساخته شده که در آن انواع بازی‌های متنوع برای رده‌های سنی مختلف وجود دارد.

پارک جنگلی ملت وسعت زیادی داشته و بین چندین خیابان جا خوش کرده است. اهالی اطراف، این مجموعه را برای ورزش‌های صبحگاهی، پیاده‌روی و… انتخاب می‌کنند. فصل بهار، درختان این پارک شکوفه‌ می‌زنند و همین شکوفه‌ها، زیبایی محوطه پارک را دو چندان می‌کند. در پاییز معابر پارک ملت به‌حدی زیبا خواهند شد که می‌خواهید فقط در طیف رنگ‌های زرد و نارنجی غرق شوید.

 

بوستان مینیاتوری
این پارک، یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین پارک‌های مشهد است که جنبه‌ای فرهنگی داشته و کمی با مرکز شهر فاصله دارد. بوستان مینیاتوری در بلوار سجادیه واقع شده و در آن مجسمه‌هایی کوچک قرار گرفته است. مجسمه‌هایی مانند باغ شازده ماهان کرمان، سد کارون، روستای کندوان و بیش از 50 المان دیگر در این مجموعه وجود دارد و گردشگران می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. پیشنهاد ما این است که بعد از دیدن جاذبه‌های گردشگری مشهد، حتما سری به این مجموعه منحصربه‌فرد بزنید.

هدف سازندگان از ساخت بوستان مینیاتوری این بوده که بتوانند ایران را در مقیاسی کوچک در معرض دید عموم قرار دهند تا افراد بتوانند همه مکان‌های گردشگری کشور را در یک مجموعه مشاهده کنند. مساحت این پارک هشت هکتار بوده و شهرداری مشهد هزینه زیادی برای ساخت آن صرف کرده است.

کوه پارک شهر مشهد
اطراف مشهد، ارتفاعات زیادی وجود دارد که قبل از کوه پارک هیچ استفاده‎‌ای از آن نشده؛ اما در تیرماه 1399 یک پارک وسیع در این ارتفاعات تاسیس شد تا به بهترین شکل از کوه‌های مشهد استفاده شود. این محوطه حدود دو میلیون مترمربع بوده و بیش از یک میلیون درخت در آن کاشته شده تا گردشگران بتوانند در آن ساعاتی خاطره‌انگیز را سپری کنند.

کوه پارک مشهد در کوه‌های جنوبی مشهد ساخته شده و احداث جنگل مصنوعی یکی از چشم‌اندازهای این مجموعه است. در این پارک، آبشارهای کوچک و بزرگ مصنوعی زیادی وجود دارد که توانسته جذابیت کوه پارک را دو چندان کند. طراحان برای این مجموعه سینما ماشین، رستوران سیار، مزرعه حیوانات و کارفود را درنظر گرفته‌اند که تعدادی از آن‌ها درحال احداث هستند.

البته اکنون پنج کارفود در کوه پارک مستقر هستند تا گردشگران بتوانند غذای موردنظر خود را میل کنند. کارفود خودروهایی مجهز هستند که یک آشپزخانه کوچک دارند و انواع فست‌فود در آن‌ها سرو می‌شود. آبشارهایی که در این پارک ساخته شده‌اند، توسط چشمه‌های طبیعی یا تانکرهای آب تغذیه می‌شوند. به‌دلیل وجود آبشارهای متعدد، برخی از افراد این مجموعه را به پارک آبشار می‌شناسند.

 

جاذبه‌های تاریخی مشهد
در دوره‌های مختلف تاریخی، مشهد یکی از شهرهای مهم بوده و به‌ همین‌ دلیل در آن بناهای متنوعی ساخته شده که این مکان‌ها امروز به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده‌اند. همچنین بسیاری از مشاهیر بزرگ ایران مانند نادرشاه، خیام و فردوسی در این شهر به خاک سپرده‌ شده‌اند و همین موضوع باعث شده سیل عظیم تاریخ‌دوستان به سمت این شهر سرازیر شوند.

آرامگاه عمر خیام

این مکان یکی از مهم‌ترین دیدنی های مشهد است که افراد زیادی درطول سال از آن بازدید می‌کنند. بنای یادبود خیام، مقبره‌ای است که برای بزرگداشت این شخص بزرگ روی قبر او ساخته‌اند. آرامگاه خیام طراحی منحصربه‌فردی داشته و یکی از نمادهای شهر نیشابور محسوب می‌شود.

این مکان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان خراسان رضوی و شهر نیشابور بوده و سالانه افراد زیادی از سرتاسر کشور برای بازدید از آن به این منطقه سفر می‌کنند. حسین سیحون معمار این آرامگاه بوده و توانسته به بهترین شکل آن را بسازد. در این مجموعه امکانات رفاهی متعددی مانند کتابخانه، موزه، محل اقامت و… تعبیه شده تا گردشگران بتوانند تجربه خوبی از سفر به آن داشته باشند.

این مکان یکی از یادگارهای دوران شاهنشانی ایران است که سال 1341 ساخت آن به اتمام رسید. اگر به استان خراسان رضوی سفر می‌کنید، حتما پس از رفتن به کوه پارک مشهد، سری به آرامگاه خیام بزنید.

ما در این مطلب، چند مورد از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد را معرفی کردیم که با سفر به این شهر باید حتما از آن‌ها دیدن کنید. اگر تجربه بازدید از آرامگاه خیام یا کوه پارک مشهد را داشتید، نظراتتان را درباره آن‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید

تاریخ گردی و پارک گردی در مشهد


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
عوارض سیگار بر دستگاه‌ها و قسمت‌های مختلف بدن!
دو شنبه 15 خرداد 1402 ساعت 7:11 | بازدید : 398 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

باید گفت که مهم نیست از چه مارکی برای سیگار خود استفاده می‌کنید؛ در هر حالت سیگار بر روی سلامتی شما اثرات مخربی می‌گذارد. به‌طورکلی هیچ ماده ایمنی در هیچ سیگاری، از استون و قطران گرفته تا نیکوتین و مونوکسید کربن وجود ندارد. موادی که از طریق سیگار استنشاق می‌شود فقط روی ریه‌های شما تأثیر نمی‌گذارند. درواقع عوارض سیگار کل بدن فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

سیگار می‌تواند منجر به انواع عوارض در بدن و همچنین اثرات طولانی‌مدت بر سیستم‌های بدن شوند. درحالی‌که سیگار می‌تواند خطر ابتلا به انواع مشکلات را در طی چندین سال افزایش دهد، برخی از اثرات بدن آنی هستند. در ادامه درباره علائم، اثرات و عوارض کلی سیگار بر بدن بیشتر صحبت می‌کنیم.

عوارض سیگارکشیدن

دود سیگار به طور باورنکردنی برای سلامتی مضر است. هیچ راه مطمئنی برای سیگارکشیدن وجود ندارد. جایگزین‌کردن سیگار با پیپ یا قلیان به شما کمکی نمی‌کند تا از خطرات دخانیات جلوگیری کنید.

سیگار حاوی حدود 600 ماده است که بسیاری از آنها را می‌توان در سیگار برگ و قلیان نیز یافت. به گفته انجمن ریه آمریکا، وقتی این مواد می‌سوزند، بیش از 7000 ماده شیمیایی تولید می‌کنند. بسیاری از این مواد شیمیایی سمی هستند و حداقل 69 مورد از آنها با سرطان مرتبط هستند.

 

در ایالات متحده، میزان مرگ‌ومیر افراد سیگاری سه برابر افرادی است که هرگز سیگار نکشیده‌اند. در واقع، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید که سیگار شایع‌ترین «علت قابل پیشگیری مرگ» در ایالات متحده است. درحالی‌که اثرات سیگار ممکن است فوری نباشد، عوارض و آسیب ناشی از آن می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد.

در ادامه مقاله عوارض سیگار بر قسمت‌های مختلف بدن را بیان می‌کنیم.

عوارض آنی سیگارکشیدن
عوارض سیگار می‌تواند در دوزهای مختلف متفاوت باشد. درواقع سبک یا سنگین بودن سیگار می‌تواند بسیار نقش مؤثری در به خطر انداختن سلامتی داشته باشد.

✔ عوارض سیگار در دوزهای کم تا متوسط
برخی از اثراتی که ممکن است پس از کشیدن سیگار تجربه شود عبارت‌اند از:

تحریک اولیه و سپس کاهش فعالیت مغز و سیستم عصبی
افزایش هوشیاری و تمرکز
احساس سرخوشی خفیف
احساس آرامش
افزایش فشارخون و ضربان قلب
کاهش جریان خون در انگشتان دست‌وپا
کاهش دمای پوست
بوی بددهان
کاهش اشتها
سرگیجه
حالت تهوع، گرفتگی عضلات شکم و استفراغ
سردرد
سرفه، به دلیل تحریک دود
✔ عوارض سیگار در دوزهای بالاتر
دوز بالای سیگار می‌تواند باعث مصرف بیش از حد در فرد شود. اثرات دوزهای بسیار زیاد می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

افزایش اثرات ناخوشایند
احساس ضعف
گیجی
کاهش سریع فشارخون و تعداد تنفس
تشنج
ایست تنفسی (قطع تنفس) و مرگ
مصرف 60 میلی‌گرم سیگار می‌تواند برای بزرگسالان کشنده باشد!

عوارض سیگار برای پوست
علائم واضح‌تر سیگارکشیدن شامل تغییرات پوستی است. مواد موجود در دود تنباکو در واقع ساختار پوست را تغییر می‌دهند. یک مطالعه اخیر نشان داده است که سیگار به طور چشمگیری خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

ناخن‌های دست‌وپا از اثرات سیگار مصون نیستند. سیگار احتمال عفونت قارچی ناخن را افزایش می‌دهد. همچنین موها نیز تحت تأثیر سیگار قرار می‌گیرند. یک مطالعه قدیمی نشان داده است که مصرف سیگار ریزش مو، طاسی و سفیدی مو را افزایش می‌دهد.

 

 

عوارض سیگار بر مغز
عوارض سیگار

یکی از مواد موجود در تنباکو، داروی تغییردهنده خلق‌وخوی به نام نیکوتین است. نیکوتین تنها در چند ثانیه به مغز شما می‌رسد و باعث می‌شود برای مدتی احساس انرژی بیشتری کنید. اما با ازبین‌رفتن این اثر، احساس خستگی می‌کنید. نیکوتین بسیار اعتیادآور است. به همین دلیل است که ترک سیگار برای افراد بسیار دشوار است. ترک فیزیکی نیکوتین می‌تواند عملکرد شناختی شما را مختل کند و باعث شود احساس اضطراب، تحریک‌پذیری و افسردگی کنید. ترک همچنین می‌تواند باعث سردرد و مشکلات خواب شود.

عوارض سیگار بر دستگاه تنفسی
هنگامی که دود را استنشاق می‌کنید، موادی را مصرف می‌کنید که می‌تواند به ریه‌های شما آسیب برساند. باگذشت زمان، این آسیب منجر به مشکلات مختلفی می‌شود. همراه با افزایش عفونت، افرادی که سیگار می‌کشند در معرض خطر بیشتری برای بیماری‌های ریوی غیرقابل‌برگشت هستند. مانند:

آمفیزم: تخریب کیسه‌های هوایی در ریه
برونشیت مزمن: التهاب دائمی که پوشش لوله‌های تنفسی ریه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
بیماری مزمن انسدادی ریه: گروهی از بیماری‌های ریوی
سرطان ریه
ترک سیگار می‌تواند باعث احتقان موقت و ناراحتی تنفسی شود زیرا ریه‌ها و راه‌های هوایی شروع به بهبود می‌کنند. افزایش تولید مخاط بلافاصله پس از ترک سیگار نشانه مثبتی است که سیستم تنفسی شما در حال بهبود است.

کودکانی که والدینشان سیگار می‌کشند نسبت به کودکانی که والدینشان سیگار نمی‌کشند بیشتر مستعد ابتلا به سرفه، خس‌خس سینه و حملات آسم هستند.

عوارض سیگار بر سیستم قلبی عروقی
سیگار به کل سیستم قلبی عروقی آسیب جدی وارد می‌کند. سیگار باعث سفت شدن رگ‌های خونی می‌شود که جریان خون را محدود می‌کند. باگذشت زمان، باریک شدن مداوم، همراه با آسیب به رگ‌های خونی، می‌تواند باعث بیماری شریان محیطی شود.جوان ایرانی (irjavan.com)

سیگار همچنین فشار خون را بالا می‌برد، دیواره رگ‌های خونی را ضعیف می‌کند و لخته شدن خون را افزایش می‌دهد. و همه این موراد با هم، خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

سیگار نه تنها بر سلامت قلب و عروق شما تأثیر می‌گذارد، بلکه بر سلامت اطرافیان شما که سیگار نمی‌کشند نیز تأثیر می‌گذارد. قرار گرفتن در معرض دود سیگار برای افراد غیرسیگاری خطری مشابه با فردی که سیگار می‌کشند دارد. خطرات شامل سکته مغزی، حمله قلبی و بیماری قلبی هستند.

عوارض سیگار بر دستگاه گوارش
سیگار خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، حنجره و مری را افزایش می‌دهد. افراد سیگاری همچنین دارای نرخ بالاتر سرطان پانکراس هستند. سیگار همچنین بر انسولین تأثیر می‌گذارد و احتمال ایجاد مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد. این موضع افراد سیگاری را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و عوارض آن قرار می‌دهد.

عوارض سیگار بر سیستم جنسی و تولیدمثل
سیگار بر جریان خون در ناحیه تناسلی مردان و زنان تأثیر می‌گذارد. برای مردان، این موضوع می‌تواند عملکرد جنسی را کاهش دهد. برای زنان، نیز می‌تواند با کاهش روانکاری و توانایی رسیدن به ارگاسم منجر به نارضایتی جنسی شود. سیگار همچنین ممکن است سطح هورمون‌های جنسی را در مردان و زنان کاهش دهد. این موضوع ممکن است منجر به کاهش میل جنسی نیز شود.

 

عوارض سیگار برای زنان
عوارض سیگار

زنان سیگاری نسبت به زنانی که سیگار نمی‌کشند بیشتر احتمال دارد:

پریودهای نامنظم یا دردناک‌تری داشته باشند.
سطح استروژن پایینی دارند که می‌تواند منجر به نوسانات خلقی، خستگی و خشکی واژن شود.
نیکوتین ناشی از سیگار می‌تواند در زمان بارداری به کودک آسیب برساند. اگر کودک در دوران بارداری در معرض سیگار قرار گیرد، می‌تواند بر رشد او قبل و بعد از تولد تأثیر بگذارد. همچنین سیگارکشیدن در دوران بارداری می‌تواند مشکلات زیادی همچون؛ تولد زودهنگام، نقایص مادرزادی، نداشتن وزن سالم هنگام تولد و عدم رشد طبیعی برای کودک ایجاد کند.
زنان بیشتر از مردان در سنین پایین‌تر به بیماری‌های مزمن انسداد ریه مبتلا می‌شوند.
خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی در زنان بالای 35 سال در مقایسه با مردان سیگاری بیشتر است.
زنانی که در حین استفاده از داروهای ضدبارداری سیگار می‌کشند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. این امر به‌ویژه در مورد زنان بالای 35 سال صادق است.
در مقایسه با مردان سیگاری، زنان سیگاری بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از آنوریسم آئورت شکمی هستند. این بیماری تضعیف رگ اصلی خونی است که خون را از قلب به بدن می‌رساند.
سیگار کشیدن با افزایش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم مرتبط است.
سیگار باعث بیشتر مرگ‌ومیرهای ناشی از سرطان ریه در زنان و مردان است. زنان بیشتر از هر سرطان دیگری با سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند. در حال حاضر موارد جدید سرطان ریه در زنان جوان نسبت به مردان جوان بیشتر است.


سایر عوارض سیگار
در اینجا برخی از عوارض سیگارکشیدن که ممکن است قبلاً نشنیده باشید را بیان می‌کنیم.

احتمال از دست‌دادن بینایی!
سیگارکشیدن خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را افزایش می‌دهد که علت اصلی نابینایی در بزرگسالان بالای 65 سال است.

احتمال ابتلا به دیابت نوع 2!
سیگار به دیابت نوع 2 کمک می‌کند. همچنین خطر عوارض ناشی از این بیماری را افزایش می‌دهد. این می‌تواند منجر به عفونت و در نتیجه نیاز به قطع عضو شود.

احتمال اختلال نعوظ وجود دارد!
عملکرد جنسی مردان هنگام سیگارکشیدن تحت تأثیر قرار می‌گیرد. سیگار باعث باریک شدن رگ‌های خونی در سراسر بدن می‌شود.

احتمال حاملگی خارج از رحم در زنان!
حاملگی خارج رحم یک عارضه‌های تولیدمثلی تهدیدکننده در زنان است که احتمال آن در افراد سیگاری بیشتر است. این اتفاق زمانی می‌افتد که تخمک بارور شده در جایی غیر از رحم کاشته شود.

احتمال شکستگی لگن!
افراد سیگاری تراکم استخوان را با سرعت بیشتری نسبت به افراد غیرسیگاری از دست می‌دهند. تراکم استخوان افراد را در معرض خطر شکستن قسمت‌های بدن مانند لگن قرار می‌دهد. کنارگذاشتن سیگار می‌تواند به کند کردن این روند کمک کند.

احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال!
سرطان کولورکتال که در روده ایجاد می‌شود، دومین عامل مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در ایالات متحده است.

احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید!
آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی مزمن در زنان است که مفاصل دست‌وپا را درگیر می‌کند. باعث تورم دردناک می‌شود که در نهایت می‌تواند منجر به تحلیل استخوان و تغییر شکل مفصل شود. استعمال دخانیات یکی از دلایل این بیماری است. همچنین این بیماری در سنین پایین‌تر رخ می‌دهد.

شکاف لب و شکاف کام
نقایص مادرزادی که معمولاً شکاف دهان و صورت نامیده می‌شود، زمانی رخ می‌دهند که لب یا دهان کودک در دوران بارداری به‌درستی رشد نکند. زنانی که در دوران بارداری سیگار می‌کشند، بیشتر احتمال دارد نوزادانی با شکاف دهان و صورت داشته باشند.

عوارض انواع سیگار


عوارض سیگار الکترونیکی
سیگارهای الکترونیکی در چند سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند، به‌ویژه برای افرادی که یا در تلاش برای ترک سیگار هستند و یا راهی برای لذت بردن از سیگار بدون خطر پیدا می‌کنند. آنها به پروپیلن گلیکول و طعم‌دهنده متکی هستند و می‌توانند بدون نیکوتین استفاده شوند.

ازآنجایی‌که سیگارهای الکترونیکی تنباکو ندارند، اکثر مواد شیمیایی یا سرطان‌زای مرتبط با کشیدن سیگارهای استاندارد را در خود ندارند. باتوجه‌به فقدان داده‌ها و تحقیقات برای تأیید اینکه آیا سیگارهای الکترونیکی دارای اثرات بلندمدت تنباکو هستند، هنوز در جامعه علمی تردید وجود دارد. بااین‌حال، این امر سیگارهای الکترونیکی را بی‌خطر نمی‌کند.

یک مطالعه در سال 2017 که در Nature منتشر شد اثرات مخرب DNA سیگارهای الکترونیکی را بر سطح کروموزومی و سطح ژن نشان داد. آئروسل‌های حاصل از سیگارهای الکترونیکی می‌توانند به طور قابل‌توجهی بر فیزیولوژی ریه تأثیر بگذارند و استفاده‌کنندگان سیگار الکترونیکی هم می‌توانند در معرض بیماری‌های ریوی و قلبی عروقی قرار بگیرند.

 

عوارض سیگار برگ
عوارض سیگار

مصرف سیگارهای برگ به‌این‌علت که نمی‌توان آن‌ها را در خیابان دود کرد در مقایسه با دیگر انواع سیگارها بسیار کمتر است. هر نخ سیگار برگ معادل کشیدن یک پاکت سیگار معمولی و حاوی مقدار یکسانی از تنباکو و ترکیبات مضر در مقایسه با یک پاکت سیگار معمولی است.

می‌توان گفت فرد با کشیدن سیگار برگ مقدار قابل‌توجهی سم وارد بدن خود می‌کند. این در حالی است که مقدار سم وارد شده در بدن توسط سیگارهای معمولی کمتر است. سیگار برگ در دی‌ان‌ای فرد جهش ژنتیک 2٫42 برابر سیگارهای معمولی ایجاد می‌کند.

 

سخن آخر
سیگار از جمله دخانیاتی است که بیشتر مردم در روز از آن استفاده می‌کنند. جدای از نوع و مارک سیگار، تمام آنها یک نوع اثر بر روی بدن می‌گذارند. دود سیگار علاوه بر تأثیر بر روی ریه روی قسمت‌های مختلف بدن اثر بارزی می‌گذارد. سیگار عوارض متعددی بر روی پوست، مغز، دستگاه تنفسی، سیستم جنسی و تولیدمثل و بارداری زنان دارد. برای جلوگیری از هرگونه سرطان و بیماری‌های ناشی از سیگار باید آن را در هر زمانی ترک کرد تا گرفتار عواقب جبران‌ناپذیر آن نشد.

 

 

https://irjavan.com/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%b6-%d8%b3%db%8c%da%af%d8%a7%d8%b1/


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4