راهنمای خرید پرینتر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری و آدرس majallehkhabari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

راهنمای خرید پرینتر
چهار شنبه 21 تير 1402 ساعت 9:33 | بازدید : 48987 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

راهنمای خرید پرینتر خانگی

یکی از مهم ترین وسایلی که این روزها اکثر خانواده ها به آن نیاز دارند چاپگر است. چاپگرها برای استفاده ساده و حرفه ای استفاده می شوند. انواع مختلفی برای مصارف صنعتی، اداری، دنیای گرافیک و حتی خانگی در بازار وجود دارد. اما در این مقاله در مورد انواع چاپگرهایی که برای مصارف خانگی تولید می شوند صحبت خواهیم کرد. چاپگرهای اغلب سبک، فشرده و ارزان با تکنولوژی ساده اما کاربردی. در اینجا در مورد ویژگی های این چاپگرها صحبت خواهیم کرد. با راهنمای خرید چاپگر خانگی ما همراه باشید.

کدام چاپگر را برای خانه خود بخرم؟

بدون شک، وقتی به دنبال راهنمای خرید چاپگر خانگی هستید، آنچه را که نیاز دارید پیدا کرده اید. اما چه نیازی است؟ اولین سوالی که قبل از انتخاب و خرید باید از خود بپرسید این است که چه چیزی برای این چاپگر نیاز دارم؟

شاید شما از آن دسته والدینی باشید که برای چاپ تکالیف فرزندشان به چاپگر نیاز دارند. شاید شما یک کارگر از راه دور هستید که دفترش جابه جا شده است. شاید شما دانش آموزی هستید که می خواهید کتاب درسی خود را چاپ کنید. در هر صورت بهتر است قبل از بررسی ویژگی های چاپگر خانگی از خود بپرسیم که هدف چیست و چند نفر این چاپگر را خریداری می کنند.

راهنمای خرید پرینتر خانگی - انتخاب بهترین و ارزان ترین

کدام چاپگر برای مصارف خانگی مناسب است؟

قبل از پاسخ به این سوالات، ما به شما کمک می کنیم ابتدا با ویژگی های مختلفی که چاپگرها دارند آشنا شوید و سپس بر اساس پاسخ هایی که به این سوالات می دهید، یک چاپگر خانگی بخرید. البته هنگام انتخاب باید تعدادی معیار را در نظر بگیرید. در زیر به عوامل مهمی می پردازیم که به شما در خرید مناسب ترین چاپگر خانگی کمک می کند.

تکنولوژی چاپ پرینتر خانگی

اولین چیزی که در هنگام خرید چاپگر باید در نظر گرفت، فناوری چاپ آن است. این گزینه مستقیماً بر هزینه های نگهداری و تعمیر چاپگر تأثیر می گذارد. بسته به اینکه برای چه کاری از چاپگر استفاده می کنید و چند بار چاپ می کنید، می توانید بین چاپگر لیزری یا چاپگر جوهر افشان یکی را انتخاب کنید. هر کدام از این دو نوع نقاط قوت و ضعف خود را دارند.

تکنولوژی چاپ لیزری

خوب، اولین چاپگری که بررسی خواهیم کرد یک چاپگر لیزری است. این پرینترها عملکرد بسیار خوبی برای چاپ متن دارند. اگرچه پرینترهای لیزری را عمدتا در مدل های سیاه و سفید می بینم، اما انواع رنگی و حرفه ای نیز وجود دارد.

پرینتر لیزری خانگی

چاپگرهای لیزری برای چاپ عکس مناسب نیستند. حتی مدل هایی که قابلیت چاپ رنگی را دارند نیز برای این کار خاص طراحی نشده اند. این چاپگرها انتخاب خوبی برای مصارف خانگی هستند. زیرا می توانید روی کاغذهای معمولی چاپ کنید.

پرینترهای لیزری نیز امتیاز خوبی برای سرعت دارند و می توانند با سرعت 9-25 صفحه در دقیقه چاپ کنند (این سرعت بسته به ظرفیت چاپگر می تواند بیشتر باشد). دقت کار این نوع چاپگرها نیز بسیار بالاست و خوانایی متون بسیار بالاست.

تکنولوژی چاپ جوهرافشان

احتمالاً شما یکی از آن دسته از افراد چاپ رنگی هستید. بنابراین انتخاب پرینترهای جوهرافشان برای شما مناسب خواهد بود. اکثر چاپگرهای جوهرافشان متن سیاه و سفید را با سرعتی بین 5 تا 18 صفحه در دقیقه تولید می کنند. در واقع کیفیت کمی پایین تر از پرینترهای لیزری است. اما در مورد چاپ عکس های رنگی واقعاً سنگ تمام نمی گذارند. این چاپگرها همچنین می توانند اندازه های استاندارد کاغذ را چاپ کنند و شما می توانید از فناوری چاپ بی حد و حصر بهره مند شوید.

چاپگر جوهر افشان خانگی

این پرینترها نسبت به پرینترهای لیزری ارزان‌تر هستند، اما هزینه‌های نصب و نگهداری آن بیشتر از پرینترهای لیزری است. یک نکته مهم در مورد چاپگر جوهر افشان این است که در صورت عدم استفاده طولانی مدت، ممکن است هد دستگاه دچار مشکل شود یا چیزی که به عنوان خشک شدن شناخته می شود و نیاز به تعویض دارد، گاهی اوقات با چاپگر ارزان تر است. وجود نخواهد داشت. . قابل استفاده نیست، بنابراین، اگر نیازی به چاپ روزانه یا هفتگی ندارید، انتخاب چاپگر جوهر افشان انتخاب خوبی نیست.

چاپگر تک یا چند کاره

پرینترهای لیزری و جوهرافشان با توجه به کاربردشان به سه دسته تقسیم می شوند.

1- چاپگر یکبار مصرف. این چاپگرها فقط چاپ می کنند.

2- چاپگرهای سه کاره. پرینترهای سه کاره که علاوه بر قابلیت چاپ، اسکنر و کپی نیز هستند.

3- چاپگر چهار کاره: پرینتر چهار کاره علاوه بر چاپ، اسکن و کپی مجهز به سیستم فکس است و می توانید از آن برای فکس نیز استفاده کنید.

چاپگر خانگی چند منظوره

چاپگر سیاه و سفید یا رنگی

تولید پرینترهای رنگی به دو دسته سیاه و سفید و رنگی تقسیم می شود. چاپگرهای سیاه و سفید متن را سیاه و سفید چاپ می کنند و اگر فایل حاوی تصویر رنگی باشد، بدون رنگ سیاه و سفید چاپ می کنند. اگر چاپگر رنگی تصاویر و متن را رنگی چاپ می کند.

آنها چاپگرهای خانگی را بسته به کاربردشان تک رنگ یا رنگی می سازند. برخی از آنها هر دو قابلیت را دارند. اگر چاپگر بتواند در هر دو خروجی چاپ کند، قبل از چاپ از شما می پرسد که آیا رنگی چاپ کنید یا سیاه و سفید.

ممکن است از اندازه چاپ یا اندازه کاغذ بزرگتر استفاده شود

چاپگر خانگی استاندارد با چاپ کاغذ A4 و A3 عرضه می شود. این اندازه برای کارهای روزمره مناسب است.

اگر به یک چاپگر بزرگتر نیاز دارید، باید یک چاپگر بزرگتر بخرید. چاپگرهایی که قابلیت چاپ کاغذهای بزرگ را دارند جزو چاپگرهای صنعتی طبقه بندی می شوند.

چاپ دو رو و یک رو

سیستم چاپ دستگاه به دو نوع چاپ تک رو و چاپ دو رو اتوماتیک تقسیم می شود. در سیستم یک طرفه ابتدا یک طرف کاغذ را چاپ می کنید و برای چاپ روی دیگر باید کاغذ را از دستگاه خارج کنید و طرف بعدی را برگردانید.

اما تکنولوژی سیستم چاپ دو طرفه کار شما را ساده می کند و فرآیند برداشتن کاغذ و برگرداندن آن را به صورت خودکار انجام می دهد. این بدان معناست که لازم نیست کاغذ را به صورت دستی برگردانید و دوباره در چاپگر قرار دهید تا در طرف دیگر چاپ شود.

اتصالات و پورت های چاپگرهای خانگی

از نظر اتصال، چاپگرهای نسل بعدی گاهی از یک یا چند روش اتصال پشتیبانی می کنند. اما چاپگرهای خانگی اغلب به ویژگی های اتصال زیر مجهز هستند.

پورت چاپگر خانگی

USB: این روش یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های اتصال پرینترهای مختلف است. در اتصال USB به کمک کابل بین چاپگر و کامپیوتر ارتباط برقرار شده و پرینت انجام می شود.

شبکه اترنت: به لطف این عملکرد، می توانید یک چاپگر را به چندین دستگاه متصل کنید. این استفاده برای موقعیت هایی که چندین سیستم از یک چاپگر استفاده می کنند بهترین است.

بی سیم: برای استفاده از چاپگرهای قدیمی، باید یک کابل به رایانه خود وصل کنید. اما با فناوری بی سیم، می توانید اسناد را از تلفن یا رایانه خود بدون نیاز به اتصال به شبکه بی سیم چاپ کنید.

Wi-Fi Direct: این ویژگی عالی است. برای چاپ، دیگر نیازی به اتصال دستگاه ها و چاپگرهای خود به مودم بی سیم ندارید. اما اگر چاپگر سازگار باشد، می‌توانید از طریق Wi-Fi Direct عکس‌ها و اسناد را روی دوربین یا تلفن همراه خود چاپ کنید. مودم بی سیم. انجام دهید چاپگر از طریق Wi-Fi با تلفن یا دوربین شما جفت می شود و چاپ می کند.

چاپ با کیفیت روی چاپگر خانگی

وضوح چاپ استانداردی است که برای نشان دادن کیفیت متن و تصاویر چاپ شده توسط چاپگر استفاده می شود. این استاندارد به عنوان کیفیت چاپ نیز شناخته می شود. واحد کیفیت چاپ dpi و بالاترین سطح آن 1200*1200 می باشد.

چاپگرهای خانگی برندهایی مانند HP و Canon معمولاً از کیفیت چاپ 600 x 600 dpi برای چاپگرهای خود استفاده می کنند.

حداکثر کار ماهانه

چاپگرهای خانگی معمولا بین 1000 تا 50000 چاپ در ماه انجام می دهند. اما شرکت های تولیدی توصیه می کنند از آن برای چاپ بیش از 300-500 بار در ماه استفاده نکنید.

برخی از مدل های کوچکتر فقط 100 تا 250 برگ در ماه چاپ می کنند. استفاده صحیح از سایش و پارگی قسمت های داخلی چاپگر جلوگیری می کند.

علاوه بر این، فراموش نکنید که این چاپگرها در خانه هستند و برای کارهای سطح بالا طراحی نشده اند. اگر می خواهید پرینترهایی با کیفیت بالا داشته باشید، بهترین چاپگر خانگی را تهیه کنید. یا به سراغ مارک های بزرگتر و تخصصی تر چاپگرهای خانگی بروید.

سرعت چاپ چاپگر خانگی

اول از همه باید بدانید که سرعت چاپ رنگی با سیاه و سفید کاملا متفاوت است. حتی پرینترهای لیزری و جوهرافشان نیز سرعت های متفاوتی دارند.

سرعت چاپ برای پرینترهای لیزری سیاه و سفید بین 18 تا 30 صفحه در دقیقه است. اگرچه برای پرینترهای جوهرافشان این مقدار در محدوده 4 تا 10 صفحه در دقیقه تخمین زده می شود.

اگر به دقت و سرعت نیاز دارید، انواع پرینترهای لیزری و جوهرافشان را مقایسه کنید. البته نباید فراموش کرد که برند اچ پی در هر دو نوع پرینترهایی که برای مصارف خانگی تولید می کند سرعت قابل قبولی دارد.

تعداد صفحات قابل چاپ از کارتریج

کارتریج تونر یا مخزن جوهر واقعی چاپگر است. البته این کارتریج ها بزرگتر هستند، قدرت بیشتری دارند. برخی از چاپگرهای خانگی کارتریج های کوچکتری دارند. در نتیجه نمی تواند صفحات زیادی را چاپ کند.

در مقابل، برخی دیگر کارتریج های بزرگی دارند که با آن می توانید 1000 تا 50000 صفحه را چاپ کنید.

اگر در خانه زیاد از چاپگر استفاده می کنید، حتما چاپگری با کارتریج با ظرفیت بالا بخرید. بله، کارتریج ها را می توان با تونر یا جوهر پر کرد (تونر در چاپگرهای لیزری و جوهر در چاپگرهای جوهرافشان). اما معمولا بعد از یک سال باید کارتریج جدید را عوض کنید و استفاده کنید.

هزینه مصرف، نگهداری و تعمیر

فاکتور مهم دیگری که در هنگام خرید چاپگر خانگی باید در نظر گرفت، هزینه مواد مصرفی مانند تونر یا کارتریج جوهر، مواد مصرفی، تعمیرات و هزینه های کلی نگهداری است. ما قطعا به دنبال محصولات کم تعمیر و نگهداری هستیم.

تعمیر و نگهداری پرینترهای خانگی.

در نگاه اول وقتی به قیمت‌ها نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد که هزینه خرید پرینتر لیزری بیشتر از یک پرینتر جوهرافشان است. اما تجربه ثابت کرده است که پرینترهای لیزری با گذشت زمان هزینه کمتری برای کارتریج، تعمیر و تعویض قطعات دارند.

با این حال، نمی توان کیفیت چاپگرهای جوهر افشان را انکار کرد، به خصوص در مورد چاپ رنگی و عکس. در نهایت بسته به میزان بودجه ای که برای خرید چاپگر در نظر گرفته اید، ویژگی های مورد نظر و نحوه استفاده از چاپگر، می توانید بین این دو چاپگر خانگی یکی را انتخاب کنید.

نشان‌های تولیدکنندگان چاپگر

اکنون که بینشی در مورد خرید چاپگر خانگی دارید و با فناوری آنها آشنا شده اید، بد نیست با برندهای آنها آشنا شوید.

برترین برندهای چاپگر خانگی

دو برند HP و Canon در تولید پرینترهای خانگی پیشرو هستند. استانداردهای ساخت این دو برند کاملاً بالا بوده و نسبت به فناوری و کارایی آنها با قیمت های مقرون به صرفه ای عرضه می شوند.

بنابراین اگر قصد خرید یک چاپگر خانگی خوب را دارید، حتما برای این دو برند حساب ویژه ای باز کنید. من مطمئن هستم که آنها شما را ناامید نخواهند کرد.

قیمت پرینتر

اما یکی از بزرگترین فاکتورهایی که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید، قیمت چاپگر است. پرینترهای لیزری گرانتر از پرینترهای جوهرافشان هستند. اما از نظر قیمت و نگهداری توضیح داد که هزینه تعمیر و نگهداری پرینتر جوهرافشان بیشتر از پرینترهای لیزری است.

قیمت پرینترهای خانگی با کیفیت از برندهایی مانند کانن یا اچ پی از 5 میلیون تومان شروع می شود و تا 10 میلیون تومان می رسد. در واقع، هر چه چاپگر به روزتر باشد و کارکردها و ویژگی های بیشتری داشته باشد، قیمت آن بالاتر است.

وزن چاپگر خانگی

هنگام خرید چاپگر خانگی، به دلیل اندازه کوچک آنها سبک وزن هستند. وزن آنها معمولا از 4 تا 9 کیلوگرم متغیر است. در مقایسه باید بگوییم که برخی از پرینترهای صنعتی بیش از 20 کیلوگرم وزن دارند.

ابعاد چاپگر خانگی

ما نمی توانیم پارامترهای خاصی را به شما ارائه دهیم. اما به طور کلی چاپگرهای خانگی از نظر ابعاد طراحی شده اند تا بتوانید به راحتی آنها را روی میز قرار دهید.

وزن و ابعاد چاپگر خانگی

بیشتر ابعاد آنها در طول، عرض و ارتفاع به 40 سانتی متر نمی رسد. بنابراین مطمئناً می توانید جایی برای آن در دفتر خود باز کنید.

صفحه نمایش یا پرینتر

چاپ جدید برای نسل هوشمند. یکی از مهم ترین موارد اضافه شده به چاپ های جدید برندهای مختلف، نمایشگر آن است. صفحه نمایش کوچک است. اما گاهی پر و پر رنگ است. عملکرد چاپگر با کمک این مانیتور بررسی می شود.

حافظه خانگی چاپگر

ممکن است تعجب کنید، اما برخی از چاپگرهای HP و Canon دارای رم مخصوص به خود هستند. این حافظه برای انتقال اطلاعات استفاده می شود و سرعت و دقت چاپگر را افزایش می دهد. همچنین می توانید این حافظه را با کمک کارت های حافظه جانبی افزایش دهید. همچنین می توانید این حافظه داخلی را از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ خود به طور کامل پاک کنید. اگر از ویژگی ها و فناوری های جدید در چاپگر خود استفاده می کنید، حافظه خارجی چاپگر خود را در نظر بگیرید.

اخرین حرف

شکی نیست که چاپگرهای خانگی در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده اند. به خصوص که برندهای مختلف و معتبر دنیا مانند اچ پی و کانن عرضه کننده فناوری های نوین هستند. اگر قصد دارید یک چاپگر برای استفاده خانگی نیز داشته باشید، قطعاً به راهنمایی نیاز دارید. در این مقاله به طور خاص به راهنمای خرید چاپگر خانگی پرداختیم و پرینترها را از زوایای مختلف بررسی کردیم.

برای درخواست قیمت و خرید چاپگر خانگی مورد نظر خود با استفاده از لینک زیر به فروشگاه شرکت آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید و لیست پرینترهای با قابلیت دسته بندی بر اساس امکانات و قیمت را مشاهده کنید و از خریدی آسان لذت ببرید. برای قیمت مناسب می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید و یا در واتس اپ پیام دهید.

 

مرجع مقاله: راهنمای خرید پرینترهای خانگی




|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: